Bra folk ute på nätet!
Hej! Har en tid letat efter en till hund och mailade för en månad sedan på en rik på 4år, av samma raser som min. Och häromdagen ringde det! Vi bestämde att jag skulle åka upp med min hund till dem för att se om allt klaffade mellan de 2 små liven, de lekte 1,5 timme… Och idag fick hon komma hit, och vi ska testa att ha henne här en vecka fjorton dagar. Nu till anledningen av rubriken: Ägaren till hunden har fått en drös mail, där avsändaren varnar för "norskan" älskar att folk som är ute och kollar på annonser varnar för farligheter och mer eller mindre farliga personer i hundvärlden! Tror att det säkert är någon av er som mailat honom och jag tackar från oss, annars kanske Molly hamnat hos henne, och inte hos oss. Håll tummarna för att vi trivs ihop och att allt går som planerat :-)
Ja, det är bra att det finns folk som varnar! Och jag önskar er all lycka med denna Molly 

Lycka till med nya vovven, och verkligen jätte bra att det finns folk som mejlar till annonsörer och varnar för dessa djurplågare.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Lycka till med lilla Molly hoppas att hon/ni trivs med varandra låter ju kanon att hundarna funka så pass bra o lekte 1.5 tim :)
Tycker oxå det är väldigt bra att folk verkligen varnar för det finns många skumma personer där ute som inte ska äga/ha några djur alls.

Jag tror att Molly kommer stanna hos oss, vi är så kära i henne och hon e så snabblärd. När hon kom hatade (jagade och ylande vovve) hon katter, idag "peppar peppar" så bryr hon sig knappt. Går mkt bättre i koppel och har fått testa att gå lös, o det e lite knaggligt, men hon håller sig hyfsat.
Det är lite annorlunda än min Nico som kan: framför, bakom, här (fot) spring (då ska han sätta fart frammåt), stanna och vänta(vänta in mig, behöver inte stanna tills jag kommit fram) Och han går nästan alltid lös med mig genom samhället, o d e lite skillnad att alltid ha kopplet i handen när man e van att bara gå 

Nu har "monstret" molly bott hos oss i 2 veckor, och kan lugnt säga att det e bara lite monster kvar… nu äter hon ihop med kattungen, sover med nico + katt i en hög och går helt ok i koppel. samt att hennes ide om att det är bäst att attakera först o fråga sen, är mer eller mindre borta :b) vi har träffat många hundar, både stora och små. och hon markerar bara att hon tycker att det är obehagligt att få en stor nos uppkörd därbak. men får hon lukta först är d helt ok med nya hundar. vi har skickat in papper ang ägarbyte så nu e hon våran lilla tott :b) kommer snart lägga upp bilder på henne.