Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 4939 ggr
Fridaaaa
0

Presentationer :)

Välkomna till Blandrashundar!

Hade varit kul att lära känna alla medlemmar, gamla som nya Skrattande
Och även era goa hundar!
Här är alla hundar välkomna: Stora som små, gamla som unga, renrasig som blandras Glad Så presentera gärna er och era hundar här i tråden.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Empisen]
2

Emelie heter jag och är 18 år gammal.
Bor i Stockholm, intressen är djur, först och främst hundar. Foto och fordon är också stora intressen.
Utöver hundar har jag även haft råttor, fåglar & hamstrar.
I dagsläget har jag mina två hundar och två råtttjejer.

Namn: Silas
Född: 24/10-2011
Ras: Amstaff/Pitbull/Dobermann/Rottweiler

Namn: Russellgårdens Jonah "Hugo"
Född: 5/5-2009
Ras: Jack russell terrier

htt
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag heter Helena och är 19 år, bor i Luleå med mina 2 katter, min pojkvän och vår hund Loke :)
Jag jobbar just nu som handledare på en gruppbostad, annars studerar jag.

Loke är en 5årig blandras mellan Border Collie/Finsk lapphund/Kelpie. Vi köpte honom som vuxen omplacering för några veckor sedan och tanken är väl att vi ska pröva på lite av varje- Lydnad, Agility, viltspår och rallylydnad är vad som är inplanerat just nu iallafall :)

I framtiden, den dagen Loke inte orkar träna mer och då jag fått bukt på hans problem med hundmöten, skulle jag gärna vilja skaffa en finsk eller svensk lapphund. Jag gillar denna typ av hund, lite robusta men ändå… kompakta :)

joheck
1

Hejhej!

Jag heter Johanna är 21 år och bor i Luleå. Kommer ursprungligen från Uppsala men flytta till Luleå för tre år sedan då jag börja plugga vid LTU, pluggar Internationell Ekonomi.

Jag har två hundar, Kingpin och Sansa, som är kullsyskon av rasen papillon, ett år gammla. Min förhoppning är att börja tävla i lydnad med Pin, och även köra lite Agility och sök. Sansa är mer av en ren sällskapshund men skulle vilja köra lite spår med henne.

Hundarna har verkligen förändrat mitt liv! Jag har blivit en mycket socialare människa och har börjat träffa andra hundgalna människor, vilket är superkul!

[Sisa]
0

Åh..vilka fina hundar!   Härlig tråd Kyss

Saiop
1

Ewa heter jag och är 21 år, bor ca 50 min norr om Stockholm tillsammans med min sambo och våra fyra hundar. Andra intressen förutom hundarna är mina hästar och att fotografera. Elvis f. 2010-11-29 jämthund, vit älghund, hedehund & wachtel Zita f. 2011-04-17 norsk älghund grå & plotthund Eika f. 2011-11-16 norsk älghund grå Loke f. 2012-04-05 norsk älghund grå & plotthund (lillebror till Zita)

Ella
1

Tjo heter Ella och är 13 snart 14 år, jag bort utanför stockholm med min mamma, pappa, syster, fyra råttor och en hund xD Jag äslar alla alla sorters djur, men speciellt vargar, hundar, råttor, hästar och illrar :) jag rider tre gånger i veckan, och vill sjukt gärna ha en häst också, men jag är väldigt glad för min söta lilla valp, som har stått högst upp på min önske lista i 10 år! :D

Namn: Lycka

Ålder: 3 månader 4/26 - 2012

Kön: tik

Ras: Cocker spaniel, pudel och typ 10% bordercollie.

Personlighet: Lycka är jätte snäll och älskar att gosa, om hon inte ligger och gosar så springer hon runt och busar. här hemma börjar hon bli väldigt kaxig, men utanför tomten är hon världens fegis xD hon gnäller när ma är ute på promenad, och föröker gå in i varje hus som liknar vårat, och försöker hoppa in i bilar xD

R&Smatte
1

Hej.

Är 30+ mamma och fru. Har två underbara vovvar utöver det. Gör smycken och målar,ritar på min fritid.

Shanti är en tik som blir två år i september och Ronja blir 1 år i Augusti. Shanti är till vänster på bilden. Shanti är phalene/papillon och shitzu. Ronja Tax/borderterrier.

R&Smatte
1

En bild till.

Fridaaaa
0

Jag kanske med ska presentera mig?

Frida heter jag och är Medarbetare på denna underbara sajt :)
Är snart 22 år gammal och har ett stort intresse för djur. Har just nu (en del tillsammans med pojkvännen): 1 hund, 2 katter, 6 marsvin, 6 kaniner och höns :) Så stor djurfamilj :D
Djuren är mitt liv :) Klarar mig inte utan dem, utan dem är jag inte hel.

Ska läsa till förskolelärare till hösten. Ska bli roligt och spännande.

**Om Lillan
**Ras: Sankt bernhard, långhårig
Kön: Tik
Född: 17 november 2007

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[madelaine]
0

Hej!
Madde heter jag, är 27 år och kommer från Luleå. Har flyttat runt en del de senaste åren men bor nu i Stockholm tillsammans med min pojkvän och vår lilla hund Lily.
Jobbar med IT, har en positiv inställning och ganska mycket spring i benen. Djur är det absolut största intresset, men jag gillar även att pyssla (rita, måla, sy, klippa, klistra…), går lätt upp i varv när ämnen som intresserar mig diskuteras och kan lätt fastna på youtube hela nätter när jag bara ska höra "en låt till". Tjurig men snäll :)

Lily heter alltså vår hund, hon är drygt 1 år och född och uppvuxen på Irland. En superfin JRT-blandis som älskar bollar, pinnar och allt som rör sig. Trots all energi trivs hon ändå som bäst när hon får sitta i knä och mysa.

fidojunior
0

Olivia heter jag och är 18 år, bor i Jakobsberg som ligger i Stockholm. Ska börja mitt tredje och sista år på gymnasiet snart, vad som händer efteråt är inte riktigt bestämt. Jag gillar att fota och vara ute i naturen, synd bara att jag samtidigt har fobi för insekter.

Bor med min familj som bl.a. består av mina små älsklingar Fido och Junior. Fido är min första hund som snart fyller 10 år. Han är en dvärgpudel och en liten gubbe men fortfarande lekfull och väldigt kelig av sig.

Junior är en blandning mellan dvärgpudel & phalene på 6 år. Han är otroligt busig och lekfull, äter nästan allt, är superglad i människor men samtidigt lite vaktig.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg