Era hundar
Jag vill gärna se allas hundar, då jag tycker blandraser har ganska unika utseenden =)
skriv gärna hundens namn och raser den har i sig =)
Visa gärna bilden direkt i inlägget också, så blir det lättare
Här är min hund Lucas!
Ras: Jämthund/Coonhound (Vet ej om detta är sant dock) Tycker han har drag av jämthund i sig.
Detta är Doris :D
50 % Bordercollie 25 % Flat och 25 % Pudel! :D
På bilden ses hon på sin senaste tävling i Agility klass 2 :D (11 år!!!)
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
#2 Oj vad fin hon är!
Kan hon fortfarande hoppa så bra fast hon är så gammal? 
#3 Tack ='D Jajjamen! Still going strong! Men hon är en väldigt klok hund. Hon vet att hon är gammal och inte orkar så mycket, därför springer hon inte fortare än vad hon orkar. Det blir alltid tidsfel men hade hon inte varit så klok hade hon kanske sprungit sig alldeles för trött ;)
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
#4Vad bra
Tur att vissa kan få kloka hundar, Själv får jag alltid lite korkade hundar men på ett övernaturligt sött sätt :p
#6 ååhhh vad söt! Marsvin är dock läskiga tycker jag :p
Ts , vad menar du? Din hund är en jämnthundsblandning men du tycker att hunden verkar ha jämthund i sig? :)
Vad söta
#10, Haha ja det lät kanske lite dumt :p Jag fick reda på av de förra ägarna att han var en jämthund/Coonhound men jqag vet inte om detta är sant eftersom jag inte vet vart han kommer ifrån och jag har inte heller sett hans föräldrar eller något.
Så jag vet inte vilka raser han är, Jag tror han har mer än två raser i sig. Men jag tror att delen att han är jämthund stämmer eftersom jag ser drag därifrån. Coonhounden är jag osäker på eftersom jag inte har träffat en
Lite förvirrande kanske men jag hoppas du förstår mig :p
# 12 Den hunden är jag kär i så himla söt.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
12 nyfiken på se mer bilder på din hund
Kan du inte bjuda oss på några fler

Riktigt söta 
#16 Jag tycker han påmminer om en border collie 
Ja riktigt söta är de allihop..
#17 Inte i kroppen o sättet då han älskar att ligga i soffan o mysa hela dan.. Han är hel go.
Hans första år var han instängd i en lada o blev misshandlad. Men nu trivs han med livet o litar på mäniskor. Stora mörka män reagerar han på än.
Gizmo, Pudel och Papillon :)

Måste bara säga att selen i #1 ser väldigt liten ut, använder du den?
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
#14 och #15 absolut, kan fixa en bildtråd på honom
TS tror det är coonhound :) kan länka en bild… coonhounden delas upp i 6 st "versioner", så dom ser lite olika ut till färgen.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#22 Jag tror att jag är lite kär 
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
# 22 De ser ut som en dalmatiner utan päls.
. Himla söt i alla fall..
#25 haha va? ;p dalmatiner har ju samma sådan päls? ;p
Om du tittar på min bild nr 16. Så brukar barnen på gården säga att han ser ut som en lalmatiner med päls. Då han har tjock päls o har lite svarta prickar. Så ja skojade bara ;)
#27 aah ;) blev helt förvirrad och trodde att du på riktigt menade att dalmatiners ser ut så utan päls XD
Vad söta alla är! =)
#18 Aha okej :p Oj vad hemskt, stackars liten men bra att han har det bra nu iallafall.
#21 Okej, jag tyckte bara inte han såg ut som en coonhound på något sätt men jag har som sagt ingen erfarenhet av rasen. =)
#30 haha nä inte så vanlig ras i sverige, men såg ett program som handlade just om coonhounden ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#31 haha okej, bra att nån vet iallafall =) Skulle gärna vilja göra DNA test på honom då jag är jättenyfiken på vilka raser han är men det är ganska dyrt vad jag har hört iallafall :/
#32 Åhhh vad söt (Jag kan gärna sno honom i några veckor)*blink blink* 
#33- Haha tack :) Never ever :)
Men han har en egen tråd om du vill läsa mer om honom :)
#33 700 kr har jag för mig att hundrondellen tar för att skicka DNA test :) fast det är ganska dyrt men väldigt kul att veta :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#34 Haha försöka duger :p Jag är inne och läser på den ibland =)
#36 Ja, tyvärr har jag inte så mycket pengar, inte till just det iallafall. Men jag kommer nog göra det så smånigom =) Måste lägga pengar på att kastrera honom just nu =)
#37 haha ja det kanske är viktigare ;P
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#38 Haha ja just nu är det tyvärr det, Han är ganska jobbig
Här är Dolly (den ljusa) 3 år och Flizan (den mörka) 7 år. Flizan är mamma till dolly. Valparna var INTE planerade utan det skedde en olycka som jag inte fick reda på förrens senare hos hundpassaren.
Iaf…Flizan är 50% Griffon bruxellois, 25% shih tzu och 25% papillon
Dolly är precis som ovanstående + pappans raser som var kinesiske nakenhund, pudel, bordercollie, schäfer. Så hon är en rondellhund och inte en vägkorsning :P
#19, Den är inte så liten som den ser ut. Sitter perfekt på honom och jag har inte börjat använda den än =)
Shanti är 2 år i september och är en Phalene/papillon och en liten skvätt shitzu. Hon har phalene/papillon kroppen och som en tunnare shitzu päls. På bilden är hon nerklippt.
Ronja är snart 1 år, fyller nu i Augusti. Hon är en tvåvägs korsning mellan strävhårig dvärgtax och borderterrier. Hon ser ut som en tax mera men har längre ben.
Vad söta alla är, lite kul att få se hundarna som man ofta ser inlägg om =)
#55 Ja, och dessutom är hon döv så hon har ingen nytta av dem :)
#56 Man kan ju tycka att hon borde höra nåt med dom i alla fall 
#53 vilken ras? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#53: Om jag visste det hade jag skrivit det, men hon är såklart någon slags blandning av olika raser. :)
#59: Oj, var såklart ett svar på nr 58 inte 53. :)
#63 Otroligt vacker hund!
#65 Vad står där på deras scarfer? Jättesöta båda två =)
#67, tac så mycket, roligt att höra 
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_