Första gången i storstan=A+!
Vi tog stygnen på Liston idag efter hans kastrering och passade på att bege oss in i stans mitt för att handla lite + att jag ville träna lite stadsträning med honom. För att komma från landet och inte varit i en storstad med massor av folk tidigare så betedde han sig som ett proffs! Brydde sig inte om folk, hundar, cyklar, bilar eller något utan medan vi väntade på att min pappa, som sprang in i affärerna, skulle bli klar så låg Liston superlugn och snäll vid min sida. Visst, en del tog långa omvägar när de såg den stora svarta besten men de flesta gick bara rakt förbi nosen på honom med barnvagnar och cyklar och allt. Inte brydde han sig, var det någon som ville klappa kunde han ju gå med på det, ingen uppoffring precis
Kul verkade han ha och trött var han när han kom hem men nu vet jag att han kan följa med fler gånger om det skulle så vara. Det är kul att höra folks kommentarer bakom ryggen, de gick allihopa i samma stil "Oj! vilken stor hund!", "Det var en vacker hund, men så stor!", haha jag kunde ju inte låta bli utan lät han hoppa upp med frambenen jämte mig där jag satt så han skulle se extra maffig ut
En sak dock. Han är väldigt hundvänlig och van vid andra hundar, de enda han inte tål är pudlar tyvärr. Men i alla fall så brukar han inget säga när vi möter nya hundar, han brukar vara nyfiken på ett positivt sätt eller inte bry sig. Men när vi satt i väntrummer hos vetten så morrade han faktiskt åt de andra hundarna som kom in, två goldenvalpar, en gammal labbe och en rottisvalp. Inget hotfullt morr men ett morr likaväl, hur kan det komma sig?
Skönt att statsträningen gick så fint :) Detta med att han morrade hos vetrinären är inget konstigt inte kul att vara där enligt alla hundar så de är spännda därmed kan de bete sig lite. Att hundar inte gillar pudlar är inte helt ovanligt, de kan uppfattas som lite svåra o läsa av pga deras päls. Dessutom har de en stil att gå lite "har kommer jag" :) Vi har bara ett par hundar som kan skälla åt oss men de skäller mot alla andra hundar oxå. Så vi har många hundvänner i alla storlekar o raser/blandraser. Mycket fint hund ni har :) Hoppas att ni forsätter eran statsträning och att han håller sitt betyg