Ny blogg!
Nu har bloggen äntligen börjat komma igång!
Jag har nyss startat upp en blogg tsm med en annan tjej, som kommer att handla om våra liv med våra djur.
Jag är den enda som har hunnit skriva än sålänge dock!
Jag kommer att skriva mest om min valp och hans utveckling, men även om min vuxna hunds träning samt mina smådjur!
Det kommer inom kort att dyka upp inlägg där jag vräker ur mig ilskan över "djurvänner" som tycker att sjukligt feta djur är sööööööötaaaaaaa och mina åsikter om merleavel och en massa annat sånt smaskit!
Mycket videor på djuren (hehe), men även mycket bilder!
Kommentera away! <3
Hoppas att ni fastnar och fortsätter att följa, även om bloggen är väldigt ny!
Jag kommer även att ta in gästbloggare och be dem skriva om deras syn på olika saker! 
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Haha, jag tror att du glömde skriva adressen 
1 kolla in den länken hon har besök gärna djurens hemsida ;) där går man in sen ser man bloggen
#1 detta är hemsidan
Visste att jag glömde skirva adressen på ett av ställena jag la ut den!
Som Luckysoul skrev, så är det den adressen som gäller nu! 
NU behöver jag er hjälp människor!
Vi har lite inspirationsbrist på ämnen att skriva om just nu.
Vi har en liten lista på saker vi snart kommer att skriva om, men eftersom jag är en sådan person som gärna skriver mina inlägg i förhand så vill jag ha ännu fler tips, särskilt med tanke på att jag snart ska vara utan internet i flera dagar!
Saker vi redan har är:
Våra framtidsplaner och drömmar (med hundar då ofc)
Åsikter om hunduppfostran
Inlägg om våra favoritraser
Vad vi använder för utrustning till våra hundar
Filmer på hundarnas trick, samt inlärning av nya trick
Merleåsikter (gäller mig eftersom jag har en merlehund samt kanske kommer börja föda upp)
Åsikter om utehundar
Åsikter om Över/Undervikt på hundar och andra djur
Mer förslag, bara langa på! 
Ni har ju MASSOR av förslag på saker att skriva om. Det är väl bara att skriva?
Jo men dom kommer att vara avklarade på ett par dagar bara, då har vi inget att skriva om sen 
Men träningen och utvecklingen av din hund, fortsätter ju varenda dag :)
Nytt i hund-/djurvärlden? Lagar kring hund/djur och hund-/djurhållning?
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
#5 Ser fram emot inlägget som ska handla om merle.
Ska du alltså ev. avla på Minus? Trodde inte att han skulle användas till avel?
Och detta trots att alla seriösa chihuahuauppfödare gör ALLT för att INTE få in merle i sina linjer?
Det är redan allmänt känt att hundar med merlegenen är rejält utsatta av sjukdomar, dövhet, blindhet och mera. Detta vet du ju sedan förut.
Jämfört med andra raser går dessutom inte merlegenen att avla på säkert, så att säga, eftersom chihuahuan inte följer något "färgschema".
En seriös uppfödare har alltid ett stort ansvar att göra allt i sin avel för rasens bästa. Allt annat är ren och skär egoism.
Sry för OT.
Jag vet inte om Minus kommer att användas till avel. Uppfödaren vill ev låna honom, men jag vet inte om jag är så pigg på det egentligen. Det får tiden utvisa.
Jag vill dock bli chi uppfödare själv någon gång i framtiden (endast hobbyuppfödning, kanske 1 kull varje/vartannat år), och då KANSKE jag tar fram en merlekull.
Självklart vet jag alla riskerna, men jag vet också hur man ska göra allt så säkert så möjligt, och inte bara ta första bästa hund.
Om man inte slarvavlar blir riskerna inte ens hälften så många, om det nu händer något.
men som sagt, jag är bara 19 år gammal och bor hemma, jag kanske ändrar mig helt genom åren. Just nu är jag ganska säker på vad jag vill, men som sagt, tiden får utvisa.
Mina tankar och åsikter om merle kommer upp i bloggen om en tid, här vill jag inte diskutera det mer ^^
Ni glömmer inte bloggen va? 
Tycker att folk är rätt kassa på att kommentera!
Jag tycker att ni ska rösta på min vackra valp i denna tävlingen, för det förtjänar han! <3
https://www.facebook.com/Ifhundkollen/app_342700399116378
(leta bara upp bilden och klicka i rösta, dela gärna också!)
Planerar man att avla fram merlhundar borde man inte syssla med avel. O vill du skriva om merle så kan du skriva en bok om det o ändå inte få med allt.
http://www.ashgi.org/color/Cryptic_Merles.html
Ögon o öronmissbildningar är vanliga, även hos enkelmerle hundar. Många har även problem med att kunna simma, dvs de sjunker. Lär man sig inte sånt på din utbildning?
O nej, jag tänker inte besöka din blogg eller diskutera där. Jag skriver här o tar mig friheten att kommentera dina inlägg här.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Men oj, vad trevlig du är då.
Var har jag skrivit att JAG tänker föda upp merle? Det är nog något du har hittat på själv. Skönt att ha fantasi va? :)
Missbildningar förekommer verkligen inte ofta hos enkelmerle, men däremot hittar man ju alltid mest det negativa på internet, det skrivs ju betydligt mer om de defekta hundarna än de friska 
MIN hund är en utmärkt simmare, även i hav trots vågor. Även alla de andra merlehundar jag träffat (vilket är många!) simmar otroligt bra.
Och nej, vi läser inte genetik på min utbildning, har det med saken att göra??
EFTERSOM DETTA ÄR EN TRÅD OM MIN BLOGG SÅ VILL JAG BARA HA KOMMENTARER OM MIN BLOGG, INTE OM MIN HUND ELLER MINA ÅSIKTER!
Synd att vissa tar sig förmer och friheter…
Glöm inte bort bloggen nu va!!
.