Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 2063 ggr
Udden
1

Ang Blandras avel.. :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar blandraser,men just nu har jag en renrasig Shar pei.

Min fråga är vilka raser skulle du aldrig tänka dig att blanda?

Min Shar pei har parat en tik som har Rottis/Kangal i sig o alla valparna har blivit super trevliga familjehundar Glad.

Anibaz
2

Jag skulle aldrig blanda någon ras.

Ketang
0

Håller med #1 Jag har haft två blandraser och älskat dom innerligt! Men har inte mycket till övers för dom som avlar på det.

Fridaaaa
2

Jag skulle inte blanda helt skilda raser.
Däremot t.ex springer spaniel med cocker spaniel som jag kunna tänka mig men inte t,ex schäfer med rottis, doberman med labrador osv.
Ska helt enkelt vara så lika som möjligt.

Men alla koller ska göras precis som om det vore 2 renrasiga hundar som skulle paras.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[josefineomar]
1

Jag tycker allra bäst om blandraser, de är något extra ;) Jag skulle aldrig blanda raser som är olika - varken i storlek eller syfte. Att blanda en vallhund och en vakthund kan ofta ge en stressad och bitsk hund tex. Skulle hålla mig till de olika grupperna. Bara para vall med vall, och sällskap med sällskap. Då vet man mer hur hunden kommer uppföra sig som vuxen. Inte alltför många raser i samma valp heller, utan tycker det räcker med 2-3 raser i hunden :)

dundeer
0

Jag säger som #1 jag skulle aldrig blanda två olika raser Men om jag var tvungen så skulle jag säga som #3 att ta två Liknande raser och inte ex schäfer/chihuahua…

[Bolten]
1

Skulle aldrig ta en blandras kull själv, men gillar blandraser och äger en själv men ser ingen poäng i att föda upp blandrasigt bara :)

Lööv
2

Jag skulle aldrig vilja blanda golden med schäfer eller doberman rottis. Eller amstaff.

Därimot kan jag tänka min en tollare elller Irlensk setter till min Golden.

Men det finns massor av  vuxna blandraser i  vårt land som behöver ett bra hem. Varför inte öppna ditt hem för en hund som redan finns.

Det finns massor av kattungar och Valpar men få bra hem.

Alla ska ju jobba och gå i skola nu för tiden. Då blir  djuret ensamt 7-10 timmar. Varför föda upp  sälja dem till ett ovisst liv.

Ge oss som redan finns kärlek och omtanke  lek och promenadwer. Kram Blossas Matte

htt
0

Hade aldrig kunnat ta en kull blandraser, och hade nog aldrig köpt en blandrasvalp. Däremot har jag ju en vuxen omplacering, blandras finsk lapphund/border collie/kelpie.

[Forest]
0

jag avlar inte alls. Men jätte söt liten valp :)