Jagar katten!
**HJÄLP
**Jag ber er,. jag är helt skärrad!
Weasly kom till oss för exakt en vecka sedan och han är nu 9 veckor, men hur ska vi få honom att sluta jaga katten?
han jagar, skäller och jag är utom mig av oro att min älskade katt ska sticka och aldrig komma hem igen!
Katten har bott här i 18 år och nu kommer W och vänder allt uppochner!
Jag gråter ibland på nätterna för jag har inte längre min katt bredvid mig som alltid. allt har blivit annorlunda och jag var redo på Att skaffa valp och att vardagen skulle ändras, men inte såhär mycket med just katten!
Snälla, tips eller vad som helst, videos jag behöver bara veta om det finns ett sett!
Så är här oxå, både är nu och har varit .
Vi hade en katt och vår hund jagade henne precis överallt, skällde och ja allt, haha :)
Men hon brydde sig inte helt enkelt om det :)
Sen för 4 år sen skaffade vi en till katt , och då började vår hund 'jaga' henne istället och "leknafsa" på henne.
Men hon gör inget, och när hon tycker det "räcker" så slår hon till Apollo (vår hund) på nosen haha :)
Men jag tror inte det ska vara något problem, låt de vänja sig vid varandra ett tag.
Ni har ju bara haft han i 1 vecka ?
Jag tror minsann att katten kommer visa att det är h*n som bestämmer i huset ;-)

Vad är valpen för ras/raser? (en del har ju mer jaktinstinkter än andra)
Finns det möjlighet att dela av hemmet med en grind till något rum så katten kan ta sig in där men inte valpen?
Har katten något högt ställe där den kan vara ifred, tex klätterställning, inne.
Kan ofta ta ett tag innan de vant sig vid varandra och om du är orolig för att katten ska sticka hemifrån så håll den inne tills dess att dem vant sig vid varandra.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Säg ifrån jag har inte tillåtit mina hundar bita på skor o kablar lyfter bort dom säger nej går de o gör det igen börjar jag om lyfter bort dom o säger nej. Lungt o sannsat men bestämnt nej. Vi skaffa kattunge o jag sa ifrån det 2 gånger räckte så fatta Enja kattungen jagar man inte, det tog vissligen inte många dagar innan kattungen ville vara bästis med henne och idag leker alla tre som galningar. Jag tycker Anne sa bra tips med katter måste få vara i fred där dom känner sig trygga, annars blir katten snart stressad o det är inte bra.