Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 1321 ggr
skotty
3

Hon flyttar idag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är våra underbara Valpar 8 veckor, och om några timmar kommer Tyras nya "mamma" och hämtar henne. Jag kan inte hjälpa det men jag är så ledsen över det. Redan när hon föddes bestämdes det att vi skulle behålla henne, hon skulle heta Sookie och var som jag och mamma hade "beställt". Svart och vit (mamman är vit och brun och pappan är vit).. Men sen ändrades det och mina systrar behöll två andra och min mamma fick Valle från förra kullen istället. Jag försökte få köpa henne, men det fick jag inte. Vi säljer henne för 7000, jag erbjöd dom 10.

Jag älskar verkligen den här valpen och vill inte sälja henne, så det blir en jobbig dag idag.. Jag vill bara ta Tyra och springa typ, haha. Känner mig så mesig men samtidigt är det surt när jag verkligen gjorde allt för att få köpa henne men vi kan inte ha 6 hundar.

Ville bara skriva av mig lite.. Är det någon annan som har känt som mig när man ska sälja en valp? Eller är det bara jag som är överdrivet mesig?

En, två, tre… Fyra? Vänta, var är Tyra?

8 veckor idag, tiden har gått så snabbt Jag kan inte fatta det knappt

24e maj 2012, det känns som igår Samtidigt som det känns som att vi haft er i flera år
_
Det kommer vara konstigt att ha tre, och inte fyra
Ja, det kommer att bli tomt utan min lilla Tyra_

Men Tyra bus, du kommer få det så bra Om så inte är fallet, så kommer jag

Hejdå, älskade fina underbara du Det är dags att släppa taget nu..

SheViper
0

Vad fin hon är och vad fint du har skrivet. Tänker på dig denna hårda dag. Mvh, Cecilia

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Michaela-N
0

Oh, det är det enda som gör mig tveksam till om jag vill ha kennel i framtiden… är rädd att jag aldrig kommer kunna släppa taget om dom små…

[Forest]
1

Hoppas att hon trivs bra i sitt nya hem

Jag kan tänka mig att man fastnar för någon valp lite  om man föder upp hundar. fint skrivet Glad

2, Det är något man får rikta in sig på innan man börjar avla, man får ha en maxgräns vad man hinner med att aktervera o vad man har råd oxå. Självklart har man någ flera som man fastnar för men där har man någ förnuftet till lite hjälp. Jag har funderat oxå med uppfödning och inom min planering har jag inte tid de närmaste åren iaf.  Alla passar inte som uppfödare vissa passar inte då de går sönder varje gång en liten valp flyttar o det ska någ mer kännas mer att man är stolt att fött upp denna underbara valp till att bli någons familjemedlem Flört