Varför gör min hund så?:)
Hej! Jag har en 5 årig bordercollie/rottweiler hane. De senare åren har han skaffat sig en liten mat rutin:) när han ska äta sitt torrfoder tar han en bit ur skålen i munnen och går i väg släpper den på golvet och äter sedan upp den (i början åt han den inte utan lämnade den där) för att sedan gå tillbaka och äta normalt. Detta gäller enbart torrfoder, lägger man något annat i matskålen så äter han helt normalt. Så varför gör han så här? Himla sött å titta på men vore kul å veta om de finns en anledning till beteendet :) Med vänlig hälsning, Malin
jag hade en taxblandning som gjorde samma sak
dock vet jag inte varför

Vet flera hundar som haft liknande beteenden, ett par av dem visade sig ha tonsilit, efter de opererat bort halsmandlarna så upphörde det beteendet, för de andra har det bara varit en fixidé.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Min hund brukar ta med sig torrfodret till en matta eller i närheten utav mig (om jag inte är i köket) för att äta. dock äter hon upp det på en gång. brukar hitta det i dörrkarmarna mellan rummen med haha. är jag i sovrummet hoppar hon upp med dem i sängen och äter och hämtar nya sen och kommer tillbaka. mjukmat äter hon upp på två sekunder haha.
Det är olika här hemma för Enja kan göra så ibland att hon tar maten o går till en liten matta som 3 skriver. men ger jag färskfoder icke eller om hon är mer hungrig så gör hon inte så. Det är mer när hion finäter som jag säger eller snåläter kan man oxå säga ;)
Min ena gör nästan som #3, tar maten, går till en matta och äter haha.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg