Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 1315 ggr
R&Smatte
2

Halleluja moment

Japp, känns riktigt trevligt att gå ut med Ronja nu. Ingen mera ångest för att hon ska dra av mig händerna eller värk i ryggen för hon drar så förfärligt.

Halti selen verkar fungera efter bara en dags provning. Idag ska vi till ängen och träna lite trix. Äntligen kan jag göra saker ute som är kul. Jag kunde inte få Ronja att slappna av innan och nu med selen känns det som vi får bättre kontakt. Har berömt henne när hon går i min takt brevid mig.

Helt enkelt ett halleluja moment.

AnneN
0

Vad bra att det fungerar för er… lite förvirrad bara, för mig är halti en nosgrimma, men du skriver sele… är det en antidragsele eller en nosgrimma du har?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

R&Smatte
0

Det finns antidragsele och nosgrimma av märket halti om jag förstår rätt. Jag har ett sele.

R&Smatte
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så här ser det ut idag.

TjockaBerta
0

Jag kanske ska köpa en också. I och för sig så håller händerna ännu men inte resten Glad Nacke, axel, arm och skulderparti håller på att dras sönder av det eviga dragandet.

Jag har inte kunnat öva ordentligt för jag har inte kraft och ork och den andra hunden stör hela tiden. Kaos.

Jag såg en sele som hette något med Martingal och för mig är det en som går mellan frambenen och hindrar hästen att lyfta huvudet så jag fattade itne riktigt vitsen med en sån sele. Men jag har läst på nu.

>>>Malum domesticum<<<