Ledsen över kommentar :(
Var ute på långpromenad med Loke idag och när vi nästan var hemma, och hade satt oss och tränat lite tricks, kom det en kille med någon sorts amstaff/-blandning. Loke började (förstås) skälla högt, men han satt fortfarande kvar vid min sida.
Killen började skrika åt mig, jag hörde inte riktigt vad han sa då Loke skällde, men så fort Loke tystnat så sa han saker som "Du måste ju för f*n hålla tyst på hunden, säg åt den så den inte skäller för f*n!!" och en massa mer.
Självklart tog jag åt mig och blev ledsen. Har haft Loke i knappt en vecka och vi jobbar hela tiden på hundmöten, men just i det tillfället, då killen sa det där med en så nedlåtande ton, kände jag mig helt maktlös :(
Hur i hela friden ska jag kunna säga åt Loke? Han skäller ju bara mer om man säger åt honom/ "eggar upp honom".
Ville egentligen bara skriva av mig…
Ta inte åt dig helt enkelt.
Det är sånt man får lära sig som djurägare.
Han visste ju inte att du haft din hund så kort tid och att ni tränade på vissa saker men visst han hade inte rätt att skälla på dig och säga såna saker.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Att tysta en hund som skäller kräver flera saker. Eftersom du så nyligt fått hem hunden, är det inte möjligt att kräva det av hunden.
Så länge din hund sitter vid din sida, kan jag inte se bekymret? Det är snarare killens bekymmer, han som skrek åt dig.
Vet att det är svårt men försök att inte ta åt dig! Idioter finns det överallt och jag slår vad om att du är toppen som hundägare :)
Angående skällandet så vet jag inte riktigt vad för råd jag ska ge dig. Jag och sambon har en nakenhund och han kan "gruffa" vid hundmöten men nästan aldrig skälla. Jag brukar bara peta till i sidan på honom för att bryta beteendet så fort jag märker att han ska börja gruffa och det brukar oftast hjälpa :)
Kanske blev överdrivet nedstämd men är inne i en känslig period just nu så det kan ju vara därför…
Vi försöker träna på så gott vi kan vid varje hundmöte och har redan hunnit gå på hundträff där vi tränade just hundmöten. Och snart ska vi gå lydnadskurs så jag hoppas vi får hjälp där :) fram tills dess ska vi träna så mycket som möjligt på kontakten, men såklart fick självförtroendet en törn av den där killen :(

htt, ta inte åt dig, du gör ett toppen jobb med Loke. Ni verkar ha åstadkommit en hel del på den korta tid du haft han!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja men det är klart.. det är bara att försöka att skaka av sig det och gå vidare :) Sedan är det inte ditt fel att hunden skäller vid hundmöten! Det är toppen att du tränar så pass mycket med honom, det ska nog gå jättebra! :)
Vilken idiot!
Du och Loke är jätte duktiga så du ska inte bry dig om sånna människor som bara klankar ner. Han har ingen rätt att skälla ut dig för att din hund sitter ute och skäller. Försök att bara strunta i sånna kommentarer, vet att det är svårt. Men du har en fantastisk hund som du jobbar jättebra med så du ska vara stolt över dig och Loke. Det är den här personen som f*n måste hålla tyst! Loke kanske dessutom märkte att den här personen var hotfull och att du kännde dig ledsen och därför skällde ännu mer för att skydda dig.
Testa skvallerträning lycka till!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Säger oxå ta inte åt dig av sånt. Att Loke satt kvar hos dig vid din sida är jätte bra så du ska faktist vara stolt över det. Jag hoppas att det går bra med Er o träning, jag tror att han slutar skälla när han landat eller när du kan träna den biten rätt så snabbt 
Kan vara värt att vid hundmöten pröva att fortsätta gå, och inte stanna och sätta hunden. Om ni håller er i rörelse så har hunden något annat att tänka på och kanske inte fokuserar så mkt på den andra hunden.
Men det kanske finns en annledning till att du tycker att det funkar bäst med att stanna och då skall du naturligtvis fortsätta med det som känns bäst för dig.
Och ta inte åt dig vad en surpuppa ger dig för kommentarer, de kommer alltid att finnas de som gillar att trycka ned människor. Bara du vet att du gör ditt bästa så räcker det:0)
Lycka till:0)
MVH
Det är lätt att säga bry dig inte. jag tar själv åt mig då detta händer.
jag mötte en människa i våras på en skogsstig runt en bäck där ingen brukar vistas mer än jag och min två golden Blossa 2 år och Bonnie 9 år. Jag brukar busa träna med dem jsut där för det finns så bra stubbar att sitta på en bäck att bada i och en och anna trädstam att balansera på.
Då kommer en kvinna med en lös hund och skriker som om hon blivit knivsuren Är du inte klok din…. Du får inte ha lösa hundar och jag ska anäla dig och du ska få Bla bla bla för detta.
Jag blev så arg. För det första så är det allemansrätten som råder här och du som hundägare borde veta att man skriker Aldrig i en hunds närvaro. Och för det tredje Granska dig själv. Om du har lös hund varför får inte jag ha blossa lös vid träning. Ingen av hundarna var i hennes närvaro. Hon var bara elak. Endel folk som är knäppa borde inte få ha hund.
Känner sig Bonnie minsta hotad så går hon fram till folk och morrar. Ja hon är golden men ingen gör mig illa varken pshysiskt eller fhysiskt.
Stå på dig. Klart att din hund får vakta dig. Ibland blir jag så arg på alla dessa dumma hundägare som tror att Gud utsett dem att fotra andras hundar.
Jag har haft hund i 44 år och vet att man måste ha dem kopplade från Mars till Agusti. Och skulle jag misslyckas en gång vill jag inte ha en människa som är knäpp som står och skriker på mig. Det blockerar en hund.
Snacka om risk att bli biten. blir så ledsen på alla dessa elaka människor. Stå på dig. Kanske han själv som borde kolla läget. Kramisar Blossas Matte
Som sagt ta inte åt dig. Jag har själv blivit utskälld av en kvinna med en schäfer för att min hund gjorde utfall och jag stoppade honom. Hon stod och skrek på mig och sa att jag var en djurplågare och att det var så synd om hunden och att stackars hund som har munkorg (egentligen en halti vilket inte är en munkorg för fem öre). Det enda jag gjorde var att få honom att lägga sig ner och ta det lugnt och sen gå vidare utan att bry mig om att hon stod och skrek på mig. Hennes schäfer var inte ett dugg bättre själv för den gjorde också utfall så jag såg inte iden med att skälla ut mig.
Tack för alla fina ord!
Antar att det är sånt man får räkna med ibland när man har hund, men blev lite rädd för killen då han såg väldigt "gangster" ut och jag blev helt mållös, haha :)
#14 Hehe jo, jag känner mig väldigt trygg när jag går ut på kvällarna :)
Inte för att jag vill att han ska skälla eller attackera å sånt men om man skulle bli utsatt för ett brott så hade Loke nog talat om att han var missnöjd :)
13 En fråga är Loka lite skällig vid alla hundmöten? för annars kan hundar reagera på deras ägare oxå, våran fd hund reagera på vissa män hur de gick. Antar hon tyckte vissa såg hotfulla ut många gånger reagera hon mer mot ett par narkomaner då de har viss gångstil. Bara en tanke sen använd inte hunden som ett skydd har en kompis vars hund tagit det som sitt arbete att skydda matte mot allt, o tro mig det är itne roligt att ha det så.
#17- Jepp, han är skällig vid alla hundmöten, just när den andra hunden passerar.. Men vi jobbar på det :)
Jag kanske skrev lite korkat där med skydd, men det jag menade var bara att man känner sig tryggare när man går ut sent på kvällarna om man har med en hund :)
18. Hundar känner ju av situationen. Om de är hundrädda till ex eller har druckit alkohol Mm.
Hadde en granne som skrek åt mig att hundarna skällde jämt. Tyvärr lille vän men de kan ju inte prata.
Klappa om Loke vid hundmöten och styrk han i stället för att banna. Han har säkert råkat ut för en stor svart vovve som valp eller tvärt om om han är mörk en ljus stor vovve. det som händer under valp tiden går aldrig ur.
Ibland skulle man vilja ha en kork till att sätta i munnen på dumma människor. Blossas Matte
. Det triggade nog Loke lite extra att du blev lite rädd. Men det är ju skönt att ha en vovve som försvarar en!