Frecia Flasch
Jag och min kusin tjatade i år om att farmor och farfar skulle köpa en hund . Och så hittade farmor en ras hon tyckte passade dom , hon läste på om den och skrev ut bilder och satt upp på anslagstavlan , hon var såld ! Hon lyckades övertala farfar , och dom letade efter en kennel och kontaktade den .
Hesiodos kennel .
minns att jag följde med flera gånger , och nån vecka innan dom skulle få hem en valp hoppade en valp upp i mitt knä och bet mig i näsan , i fingrarna och la sig sen på rygg för att bli kliad på magen . Jag hörde farfar säga 'vilken har du valt åt oss då?' (haha , dom valde inte hund..) 'den där' hör jag kennelägaren säga och pekar på den lilla valpen i mitt knä . jag var 8 år . Nu är Frecia flasch , Fia 5 och jag 13 , vi hoppar , 'lek tränar' Agility i skogen , går mycket off roud och vi satar på Freestyle !
2009 gick farmor bort , vilket chockerade oss alla . Det var alltid hon som tränade med fia , lärde henne saker , gick på kurser med henne . men sen fick hon cancer och det blev liksom jag som tog över träningen, självklart går farfar ut med henne , men han opererades i maj och orkar liksom inte riktigt gå lika långt som förut .
Min familj flyttar snart till farfars hus och farfar flyttar till lägenhet , hans lägenhet ligger precis vid skolan jag ska börja på vilket kommer betyda ännu mer träning !
En dag vill jagtävla med henne . Men inte än , vi har långt kvar till toppen , men jag har börjat planera vårat första program , och jag kan lova en film på det när det sitter !
Fia är min bästa vän . Och farfar säger alltid att jag är hennes bästa vän .
Fia för mig .. hon är en familjemedlem , min team mate , min soulmate och min bästa vän . Jag har aldrig träffat en hund som henne och jag är så glad att det var just henne uppfödaren valde .
Jag älskar den hunden . Vår egna lilla rensaiga tjej , 2 plats i sin första och ända utställning . Riktigt tråkigt att hon har 2 olika höfter , skulle kunna bli riktigt fina Valpar av henne .
Jag älskar dig tjejen♥
Vilken historia<3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Häligt o läsa om er :) Mycket fin liten hund hoppas att ni snart är redo för att tävla :)
Trevligt att läsa, frågan är varför du skriver om det på blandisar i fokus?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#4 Varför skulle hon inte göra det? Här är alla hundar välkomna, både renrasiga och blandraser
# 5 TS skulle förmodligen få fler läsare och reaktioner om hon också lade ut tråden på t.ex hundar i fokus och/eller hudutställningar i fokus.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#6 Det är väl upp till TS själv?
Inte mer OT nu.
ha , tänkte inte på att jag var inne på fel sida .. :/

#8 Tycker inte alls du var på fel sida, även renrasiga är välkomna här 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#8 Som jag skrev ovan, här är alla raser välkomna, både rasrena och blandraser :)
. Hoppas det går bra med tävling och allt ni hittar på tillsammans!