Gula hundar
Någon som visste om detta? Jag gjorde det inte i alla fall. Smart idé ifall allmänheten förstår betydelsen av något gult på halsband/sele/koppel.
Eftersom ingen har hört talas om det så lär något gult på hunden inte hjälpa, snarare skapa nyfikenhet.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#1 Men allting händer inte på en dag ellerhur?
Jag tycker det är en bra idé.
#1 Det hjälper ju inte NU att sätta ett gult band på hunden men vi som hundägare kan ju hjälpas åt att se till att informationen kommer vidare. Jag tänkte skriva ut några ex och sätta upp där många hundägare vistas, t.ex. på djuraffärer, hundklubbar och liknande. Tycker att idén är god, ännu bättre blir den när allmänheten vet vad det handlar om.
Har aldrig hört talas om det. Varifrån kommer det? Vem har kommit på det? Hur länge har det här funnits?
#4 Jag har ingen aning faktiskt, såg det precis på Facebook. Hade heller aldrig hört talas om det. Av responsen där har jag funnit ut att några visste om det, men majoriteten hade ingen aning om det.
Bra idé absolut!
#1 du verkar va nekativ till mycket…
Jag tycker det var en väldigt bra idé!:)
Jag tycker att de är en JÄTTE bra idé!
Vem har inte haft de problemet att någon kommer fram till ens hund när man tränar…
Exakt så här är det i hästvärlden! Ser jag att en häst på ex. tävlingarna har ett rött snöre i svansen, så vet man att den är sparkig och sur och att man ska hålla sig på avstånd!
Bra ide :)

Tanken är god, men jag tror tyvärr inte det hjälper mot de som i vanliga fall inte heller har folkvett nog att fråga innan de kommer fram och klappar hunden/släpper fram sin hund.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det är en jättebra ide :)
Men informationen om det måste spridas mer för att det ska fungera, just nu är det för många som inte vet om det, om folk som inte vet något om det här ser en hund med ett gult band kommer dom antagligen bara bli nyfikna och gå fram och fråga varför dom har ett gult band
Min blogg: http://jessikashundliv.blogspot.se/
Håller helt med AnneN om detta. Tror inte det hjälper alls mot de som redan saknar respekten för andra.
#12 Men det kommer alltid finnas idioter, det är bara att acceptera, sen att man kanske kan framföra budskapet till så många man kan. Jag menar, varför inte?
Tanken är god, men jag tycker inte gult syns speciellt bra, bättre hade då rött varit.
Jag läste om det idag (28 juni) och tycker det är en jättebra ide, jag hoppas att den kan sprida sig för tror det skulle underlätta för många. 
#13: Är det inte bättre att framföra budskapet: Man går inte fram till eller låter sin hund gå fram till okända hundar utan att fråga hundägaren om det är lämpligt?
Alltså, jag gillar idéen men är väl orolig att en del kommer se det som att: Inget gult band = Fritt fram att gå fram eller låta sin hund gå fram utan att först kontrollera om det är OK.
#16 Jo visst, men jag tror oavsett att det alltid kommer finnas folk som går fram i vilket fall.
Jag tycker att det låter som en bra idé, men innan jag läste det här hade jag ingen aning om det.
Har bara sett att vissa hästar på tävlingar och liknande har rött band i svansen, vilket innebär att de kan sparkas. Men allt har ju sin början, om några år kanske detta är en självklarhet för hundägare och något som nästan alla känner till.
Sen finns det ju (som flera ovan säger) folk som är respektlösa, oavsett om man har ett gult snöre eller inte. Men det här är ju en bra början iallafall. 
Väldigt bra idé.
Skulle behöva det till våran ny adopterade hund som är lite osäker på andra hundar och gömmer sig gärna.
Får hoppas det sprider sig :)
Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com
Det borde vara som man gör på hästar som inte är av det snällaste slag eller oroliga vid tävlingar te.x där dom har ett rött band runt svansen. Rott band på kopplet tror jag funkar mycket bättre eftersom just färgen röd kopplar många till fara/förbud. Bara hoppas att det funkar då..
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

#14, 20
Anledningen till att man valt ett gult band är att ledarhundar m fl. har gula västar på sig när de arbetar. Det signalerar till andra hundägare att respektera hunden och låta den vara ifred då.
Så den gula färgen har ju funnits väldigt länge.
Det gäller ju inte att varna för att hunden är farlig utan att markera att hunden behöver lite utrymme.
>>>Malum domesticum<<<
#21 Oavsett om hunden vill vara ifred eller farlig så tror jag ändå det är bättre med rött.. Fortfarande så tror jag inte gult funkar så bra eftersom att alla människor inte vet vad gult menas med ens på en ledar hund medans rött oftast kopplas ihop med "varning", farligt osv.. Sen om folk tolkar det som om hunden är farlig är väll inte hela världen så länge den får vara ifred.
_

#22 Det gällde varför man valt gult.
>>>Malum domesticum<<<
Detta är absolut nånting jag kommer använda mig av när jag är ute med min valp i början. :)
Ett tips är ju att man själv kan sätta upp lappar om detta där man bor så folk vet vad som betyds med en hund som har gult band. det ska jag faktiskt göra..:)
Ska skicka denna till Arken Zoo där vi bor, finns många hundägare där. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag tror inte det kommer hjälpa, då jag inte tror jag icke hundfolk och viss hundfolk, inte kommer att bry sig faktiskt, tyvärr.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#23, vad pratar du om? Jag vt att det handlar om gult band men jag tror inte det kommer funka…
_
men nu när jag vet så går jag undan om jag möter en med gult band på promenaden=)) tycker det är kanon.