SVAR SNABBT
hej
om man har en hund inlagd, då kan väl inte veterinären göra något utan mitt godkännande?
har man även rätt att ta sin hund därifrån (ta den till annan vet)?
min hund syster ligger inne och man vet inte vad felet är. hon verkar ha fått epilepsi eller förgiftning men man höjer och sänker nakosen för att se om hon slutar skaka :/
om hon inte slutar skaka vill man avliva henne :/:/ de har inte testat att ge henne medicin för epilepsi utan verkar bara vilja dra ut på det för att tjäna pengar
ägaren har kollat lite och ska dit så fort dem öppnar imorgon för att ställa dem mot väggen för de verkar helt sjuka i huvudet
SVARA SNABBT
ingen aning tyvärr klart man får ta hunden men jag hade någ hört med mitt försäkringsbolag med för täcker dom såna flyttningar från vetrinär o till nästa?

Hur det är med vad veterinären får/inte får göra utan godkännande har jag ingen koll på då det gäller medicinering, men de får inte avliva utan ägarens tillåtelse iallafall.
Ägaren har all rätt i världen att ta sin hund därifrån och ta hunden till annan veterinär när som helst under behandlingen. Eftersom hunden är inlaggd så måste det finnas personal på plats hela dygnet så har de jourtelefon så kan man ringa dit och prata med dem också.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Förlåt om jag inte hört av mej
Torsdagen 21 juni lät dem Saphira soman in :´(
De fick till slut hennes journal och åkte runt till ett par andra veterinärer för att få fler utlåtande.
Saphira visade inte heller tecken på förbättring och kramperna ville inte släppa
Veterinärerna (de andra) gissade på antingen hjärnskakning eller hjärnblödning :( Så det fanns inte mycket man kunde göra eftersom hon inte visade tecken på förbättring
Var lite jobbigt att få veta eftersom det var Colas syster :´( Jag fick aldrig chansen att träffa henne. Jag tycker otroligt synd om ägaren och deras andra hund som inte är van vid att vara ensam :(
den 23 juni skulle hon och de andra fyllt 4 år <3 De här valparna fick ingen bra start i livet pga sin uppfödare så det känns trist att hon bara fick så kort tid i lviet <3 Hon slapp iallafall att lida
Saphira of Tubac
F: 2008/06/23
D: 2012/06/21
du finns i våra hjärtan <3
gud vad synd :( beklagar…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
4#
ja det är jättetrist :(
Vad trist att det var så illa. Rip Saphira