Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 8223 ggr
rahl
0

6 månader senare ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I mitten av december gick Niunia bort och i mitten av januari flyttade hon in. Ni får gärna gissa raser :) Hon är en omplaceringshund som inte hade det bra var bl.a. slagen. Hon har ändrats så mycket både utseendemässigt och beteendemässigt. Hon har blivit allt mer självsäker, kan stanna hemma med taxen, gillar visa vad hon kan, är mer glad och öppen. Dessutom har hon blivit jättefin.

AnneN
0

Beklagar sorgen efter Niunia och grattulerar till den nya familjemedlemmen.

Jätte fin är hon, men svårt att gissa raserna. Hur gammal är hon och vet du hur många raser det är i henne?

Och vad heter den nya hunden?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

rahl
0

Tack, det var inte lätt att låta henne somna in :( Hon är saknad :( Men Mila hjälpte både oss och min tax Sherry att klara av vardagen

Hon är ca 2 år gammal och ingen aning om raser i henne :) Hon skulle vara västgötaspets blandning med kanske en tax? Men jag säger västgötaspets med schäfer (päls, grova tassar). Jag bifogar lite flera bilder så får ni gissa.

Hon heter Mila.

rahl
0

rahl
1

rahl
1

rahl
3

..

rahl
0

Och här finns det bilder från början när de tog henne för den sämsta platser till idag

https://picasaweb.google.com/115653797959765595990/Milka

vallhund
0

Vad mycket päls hon fått!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

rahl
0

Ja hon ser så fint ut nu. Vi får jobba vidare att hon inte gömmer sig när det dags att bli borstad. Jag som aldrig ville ha en långhårig hund fick en :P

rahl
2

..

michellekrantze
0

corgi kanske? :) Dem har ju ganska stora öron och är lite kraftigare :)

varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns

rahl
0

Jag skrev västgötaspets för att den är mer känd än corgi :) Jag tror att corgi har tassar ungefär som taxar. hennes är ganska grova :)

[Empisen]
0

Oj men denna känner jag ju igen! Visade du henne här precis i början?
Verkligen skillnad, jättefin har hon blivit! Glad

rahl
0

#13 Wow vad bra minne du har :)

http://blandrashundar.ifokus.se/discussions/4f15a43888f472475301e696-en-ny-sotnos-kommer-att-flytta-in?participating-1

Tackar, hon är SÅ fin jag vet :) Nu försöker jag få henne att bjuda på olika beteende själv - först och främst våga visa vad hon kan.

[Empisen]
0

#14 Men titta! Haha, det har jag det! Skrattande

rahl
0

Imorgon ska vi på sista lektion i vardagslydnad/miljö hos bonizas hundskolan. Jag ser själv att hon har utvecklas men det ser hundtränare också :) Vad roligt :) Klart att vi har en bit till att lära henne men hon vill göra rätt och är mer avslappnad i olika miljö. Innan skällde hon på alla hundar, jag fick råd att antingen vända mig och få henne att gå med tystnar hon då klik - godis eller ignorera tills hon tröttnar klik - godis. Numera skäller hon på hundar men inte på alla :)

vallhund
0

Bra jobbat!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

rahl
0

Tack, det som jag vill att vi ska både ha kul när vi tränar

[Forest]
0

Jag säger åter igen beklagar sorgen av  Niunia. Men säger stort grattis igen till Mila.  Vilken skillnad det är på henne, så himmla fin hon har blivit.Kyss Raser gissar jag på två raser Västgötaspets och Welsh corgi varför jag gissar corgi är för att hon påminner om en corgi som går lite samma kurser som oss.

rahl
0

Tack, det är inte lätt att förlora sin vän. men milka gav oss lite hopp i livet och se henne utveckla värmer mig :) Nåt har hon från corgi :)

[Forest]
0

20 den corgi som går kursen har ju denna päls som din o samma ögon, nu är han förvisso blå och har blåa ögon men ja formen :) Han har väl en nackdel skäller mycket, men otroligt kelig och mycket duktigt på Agility ;)  Fin är Milka vilken härlig färg ser jätte go ut. PS tycker oxå det lyser glädje om bilderna på henne härligt o se en misskött hund få sån fin glimt Skrattande

rahl
0

Har du kanske bilder på han? Alltid trevligt att se på andras hundar :) Milka skällde mycket på andra hundar men numera som sagt är det bara visa hundar som hon tror att hon måste skälla på.

Det som värmer mig om hjärtat är att inte bara jag ser att hon har förändrats utan det syns på bilder också :)

Hon ärmin stjärna :) Jag ska lära henne tänka mer och våga bjuda på några beteende, våga testa. Vi ska på hundcamping om 2 veckor där har vi Agility banan så vi får se om hon blir intresserad.

[Forest]
0

22 tyvärr är jag superkass på ta med mig kamran på kurserna jag gått, den jag går nu med Donna är han inte med då vi går lite småhundskurs med unghundar och han är 4 år :) Men jag googla lite snabt på corgi+ blå http://reby.blogg.se/2011/february/ras-special-del-iii-welsh-corgi.html där ser du en som kör Agility som ser ut ungefär som han fast tycker Donnald (som han heter på kursen) är mer pälsig Flört

rahl
0

Då liknar han mer Milka :) Corgi har annars inte så jättemycket päls som hon har och de har nog inte så grova tassar/ben :)

[Forest]
0

24 jag tycker han är grov jag har haft faktist lite svårt för corgi tycker de ser ut som collies med avkapade ben Skäms, men så träffa jag flera st o har verkligen ändrat min syn helt på rasen dessutom otroligt trevliga iaf dom vi träffat :) Men jag tänke oxå på hans päls är inte så korthårig utan mer som lh collie fast inte den kragen som dom får. Mjuk o skön päls. Iaf din tjej är ju otroligt söt var kul o se före o efterbilder hon ser rätt så smäcker ut på nerakade bilden.

rahl
0

Jag har aldrig velat ha en långhårig hund :P Hon hade helt ok päls när hon kom, inte den naken utan kort fint sen växte det och växte :P

Tack hon är söt och jag älskar se henne så glad och komma med viftande svans ALLTID. Dem före och efter är alltid trevligt att se och få mer krafter att hjälpa andra misshandlade hundar