Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 775 ggr
R&Smatte
0

Postitivt resp. negativt

Vad är era hundars positiva egenskaper och negativa?

Shanti:

Positivt hos Shanti är att hon är otroligt snabblärd och lyhörd. Att hon är kelig och älskar att sova. Hon är en perfekt familjehund som till och med mina barn klarar av att gå ut med när jag är med. Hon tröstar mina barn när dom är ledsna. Hon är en bra familjehund därför att hon gärna är bland barn trots hennes tidigare erfarenheter av dom.

Negativt är att hon är en bestämd dam och visar sitt missnöje över gruffningar. Hon är som en trotsig tonåring. När man säger till henne om att inte rida på Ronja blir hon irriterad och går fram till oss och gruffar. Hihi. Sen att hon är lite väl trött på kvällen så hon kan morra till om man ska få ut henne. Hon skäller alltid när det ringer på dörren och hon skäller även i trädgården. Sen finns det inget mer negativt.

R&Smatte
0

Ronja:

Positivt är att hon är en pajas som alltid får en på bra humör. Hon är som en hund clown. Hon är väldigt snabblärd och törstar efter mer att utföra. Gottegris som hon är är hon lätt att motivera. Hon är en bra familjehund och glad i alla hundar stora som små. Hon skäller sällan- Har skällt ca 2-3 gg sen hon kom.

Negativt är att hon fortfarande inte är rumsren, men det kommer tids nog. Hon har en ovana att bita på skor och bäddar så redan nu har hon avverkat 3 bäddar. Hon får nu alltså ligga på filtar.

AnneN
0

Velvet:

Positivt - Hon är snäll, glad, busig, lättlärd, social, lugn, mysig, signalkänslig, har tydligt hundspråk, fungerar bra ihop med de flesta hundar, arbetsvillig, icke krävande, social, valpig trots att hon är 6 år, charmar de allra flesta.

Negativt - Kan vara lite för signalkänslig ibland, är lite för social, morrar då någon går förbi i trapphuset (är dock tyst om det knackar på dörren), tröttnar snabbt på att träna samma saker och speciellt sådant som inte är fartfyllt (tex tävlingslydnad), extremt mattig, inte tillräckligt aktivitetskrävande för mig, stjäl allt ätbart som eventuellt glöms framme inklusive gnagarnas foder, spannmålsallergiker, hopplös vid löp då hon tycks glömma allt hon kan och blir alltid skendräktig efter varje löp.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!