Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 1837 ggr
Hiro
0

Hur blir denna valp?

Någon som har någon erfarenhet om en kornsing mellan en labrador retriever och en beagle?

Blir det en lyckad kornsing eller blir det totalt fel i mentaliteten osv? (Jag undrar bara)

Tackar för svar :)

[Shettisar]
0

Har ingen egen erfarenhet av labbe men båda raserna du skriver om är jakthundar och behöver då aktivitet därefter.

Hiro
0

Jo det vet jag hehe ^^

[RMSLiners]
0

Det kan man aldrig veta med en blandras, enbart tiden kan utvisa det.
Men två jakthundar korsade innebär jaktinstinkter som kommer behöva aktivering.

Min Alaskan Husky har två skarpa jakthundar i sig, utöver siberian husky som i sig också har jaktinstinkter, och har en hejdundrans jaktinstinkt och pejl på fåglar samt älg. Det hålls i schack med hjälp av viltspår. Men så tycker jag då att jakt och spår är kul så det blir rellativt lätt att aktivera henne.

Men som sagt en blandras kan bli lite vad som helst om man inte är ute efter att få fram en viss egenskap hos hunden. Vad är tanken att korsningen ska ge eller är det bara en hux flux korsning?

Hiro
0

Jag vet inte vad kronsingen skulle ge….jag vill liksom bara veta för jag såg två Valpar på en sida som var beagle/labrador helsöta! :)

Det hade varit kul om någon hade en såda korning så hade man fått veta :p

[Forest]
1

Oj vilken ovanlig blaning hur den blir i storkel ingen aning antagligen söt o glad, men säkerligen aktiv. Flört

League
0

Finns en labrador/tax här i grannskapet, den e inte fin… ser ut som en labbe i Hullet och ansiktet, med är lååång.. ser jättekomstig ut. Han inte heller en trevlig hund att möta på promenader eller så. Men det kan ju bero på uppfostran.

[Forest]
0

och här har vi rottis-basset blaning som granne ser helt okej ut faktist deras andra hund är tax-labbe o även den ser hyffsad ut dok tycker jag den sistnämnda har lite lång "rundare" kropp men går så allert mycket bra jakthund tydligen. men helheten ser de bra ut taxar har ju korta ben. Så jag har ingen aning om hur denna blandras kan se ut det skulle vara rätt spännande att se en :)

Hiro
0

Okej :p