Valp som älskar mig för mycket?
Jag har en hund som älskar mig kanske för mycket!! Det är en hundvalp på 3 månader. MEN Den är så svartsjuk så, Den blir arg när jag kramar eller pussar på min kille och börjar bita mig. lite smått för på min kille vågar den inte riktigt bli arg på..
Sen var jag hos en kompis för inte alls länge sen hennes hund har fått hundvalpar. Och det var inga problem tills jag tog upp en. Den lilla varelsen bet på mitt haltsbad. men när min hund såg det då började den mårra och bita väldigt hårt på hundvalpen. Sen när jag tog ner den gick det inte så bra och min hund blev galen började bita på mitt haltsband och allt.
Min hund biter mig hela tiden, Men det vet jag är att den vill ha min uppmärksamhet.
Men altså problemet är nu då att jag är gravid. Och jag är väldigt väldigt rädd att min hund gör något mot min bäbis ?
**Snälla, hjälp vad ska jag göra?
**Tänk på att skriva en bra rubrik nästa gång *medarbetare*
Du måste hjälpa din valp att bli mer självständig. Träna den att stanna kvar i ett rum medans du går in i ett annat. Håll inte på med valpen hela tiden, utan låt den pyssla med egna saker, tex aktivitetsboll, kong, el. dyl.
hundar blir inte svartsjuka därimot kan de tro de äger något mer än andra därav måste du få bukt på detta. Tycker Maja gav bra svar på olika tips.