Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1319 ggr
Niiinah92
0

Skäller

Hej jag har en fråga jag är lite nyfiken på.

Det är nämligen så att familjens 2 åriga hund har en tendes att skälla ibland men är oftast bara när min mamma är hemma. Då skäller han inte bara mot henne utan han kan stå ute och skälla eller skälla när vi ska leka osv. men när hon inte är hemma skällar han sällan alls.

Hur kan det komma sig tror ni? Det är inget problem men man blir ju nyfiken hur det kommer sig att han som mest skäller när mamma är hemma.

Frida B
0

han blir väl osäker runt din mamma

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Niiinah92
0

#1 tror du? Det syns inget osäkert hos honom i kroppsspråk osv. Hon är sjukskriven och har alltid gått hemma med honom, hon har haft mest tid med honom sen han var valp.

Frida B
0

#2 en hund kan vara osäker även om hunden bara visar det genom skall. till exempel när en hund skäller osäkert låter det typ "wouououo" (alltså som en blandning mellan skall och ylande, hoppas du fattar ;) ) men när en hund är uppspelt eller glad kan det låta mer ljust, eller när hunden är agressiv kommer det dova, mullrande skall som kommer från bröstkorgen. sen om hunden kanske vaktar kommer varningsskall, bara några åt gången.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Niiinah92
0

aha okej det är inget osäkert då för han skäller riktiga skall, mer lika uppspelt dåSkrattande

[Madlene]
0

Tror att han tror att han äger din mamma :)

Frida B
0

#4 tror då som #5 eftersom när en hund är uppspelt brukar dom inte skälla konstant ;) vad är det för ras?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Karmatarerskanise
1

Kan handla om att han känner att han måste skydda din mamma. Och då skäller han så fort han hör något för att varna henne.

Niiinah92
0

#5 ah kan nog stämma

#6 New foundland, Landseer och en gnutta Berner Sennen

Fridaaaa
0

#7 Han kan stå och skälla på mamma, om hon ignorera han också, alltså för att få uppmärksam. Han pratar en del med:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.