Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1105 ggr
Fridaaaa
0

God dag 16/6 -12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God lördag på er allesamans Skrattande

Började sommarjobba (introduktion) ons och tor denna veckan som var nu. Kvällstid.
Gick faktiskt bra. Tror och hoppas att jag kommer att trivas där!
Det är på ett specialgruppboende för såna med psykiska sjukdomar, som autism, ADHD mfl.

Idag är vädret skit. Sista dagen för Lillans behandling mot öroninflammationen med, skönt att slippa det sen.

Ha en toppendag!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
0

Hejsan!

Vad kul att det verkar funka för dig på sommarjobbet, låter intressant att jobba på ett boende med sådana som mig (har adhd & autism)Skrattande

Skönt att Lillans behandlig är över, hoppas hon ska slippa få öroninflammation igen.

Idag skiner solen för fullt och jag är dessutom hundvakt till kompisens dvärgpincher idag, så jag ska bara käka lite frunch och proppa i mig allergimediciner + övriga mediciner och ge mig ut i sommarvädret med odjuren Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lizaohman
1

Det är intressant att se hur människor med neuropsykitriska funktionshinder av något slag väldigt ofta får starka band med djur. Särskilt märkbart är det när det handlar om människor som är lite obenägna att söka upp andra människors sällskap (utom de allra närmaste kanske). Jag är ibland helt utskåpad av våra katter och vår hund hos några av mina familjemedlemmar :)

Fridaaaa
0

#1ja det är mycket intressant.
Dessa människorna bor i egna lägenhetern men behöver ha hjälp med t.ex laga mat, mediciner osv. Som helt enkelt inte kan bo i ett samhälle själva.
Men det är mycket givande :)

#2 Ja, den ena jag jobbar med, är mycket galen i djur, och blev jätteglad när jag sa att jag har djur :)

Niiinah92
0

Trots att lördagen är slut om 45 min så puttar jag in ett trevlig lördag på dig med syrranFlört

Tror du kommer få det jättebra där, det är ett givande jobb på fler sätt än ett.

Visste inte ens att Lillan hade öroninflammation, stakarn, vet hur det känns men va gött att det är överSkrattande

Fridaaaa
0

#4 Trodde jag hade sagt det? hehe nog missat det :P Men nu är det borta i alla fall ;)