Vad ger ni för foder?
Jag tycker det är roligt att veta vad andra ger sina hundar för foder? Då man kan få lite tips om annat man kan ge hunden. Jag själv ger min flate/vorste pojke torrfoder (friskiess) då det är det ända torrfoder han äter. Jag vet att det är inte det bästa torrfodret att ge en hund men det är det ända han vill äta, och hans avföring, päls och tänder är bra och fin. På helgerna får han kokt ris och kokt kyckling vilket är favorit maten. Ibland kan de hända att han även får kokt blandfärs.:) Vad ger ni en hundar på vardagarna och har ni som mig att på helgerna får dem något lite godare? :)
Lev och må väl
Mvh
Patricia och Hugo<3
En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se
Jag har börjat ge min ena tik (11år) James Beloved foder då hon nu ska hålla sin vikt nere.Men jag får nog byta igen då hon fått klåda och otroligt torr hud.Den andra tiken får fodret som Lidl säljer och hon fungerar otroligt bra på det.
Min hund får Taste of the Wild i matskålen. Men han är dålig på att äta och verkar inte så förtjust i torrfoder. Vi tränar med Eukanuba torrfoder som verkar vara ända torrfodret som han gillar. Det blir nog att han äter mer av Eukanuba än Taste of the Wild. Han kan även få rå kyckling och annat rått kött när jag använder det i min egen mat, då blir det oftast blandat med kokt ris.

Velvet får Orijen Adult oavsett helg eller vardag, men sedan får hon ibland annat som träningsgodis, tex kattmat (Taste of the wild), kokt lever, ost, mm.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ger Taste of the wild den gula då den är mer för valp o aktiv hund, ger oxå VoH färskfoder + lunchen är det rå kyckling bit. Fundera på gå över helt till färskfoder eftersom dom äter den bra men samtidigt är det bra smidigt att ha torrfoder när man åker iväg på sem mm.
Mina hundar får Iams blandat med Magnussons i dagsläget, när Magnussons tar slut kommer jag köra på Iams blandat med halla (på korv) som det ser ut nu.
Min hund äter VoH, får diverse olika råa köttbitar och ben när det ska vara lite "festligt". Kycklingvingar och grisknorrar är favoriten!
Ger Carrier :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag BARFar mina hundar. jag varierar över tid, inte för att det är helg. Använder Magnussons M&B som träningsgodis. friskies duger inte ens som godis.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#9, jag har testat det till Hugo men det var ingen hit. Men testa:) jag har testat allt för min Hugo men friskeies är det ända han vill äta och där kryllar det ju med spanmål.:(
Lev och må väl
Mvh
Patricia och Hugo<3
En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se
Idelma, 10 år, äter Best in Show lamm och ris.
Gerpla, 13 veckor, äter Robur Breeder & Puppy.
Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga
Magnussons Meat & Biscuit. Inget hejarfoder och skulle gärna byta tillbaka till Vom og Hundemat men han tålde inte det.
#12 Vilken av varianterna åt han?
Och vad fick han för problem?
Min hund tålde nämligen inte varianten med lax, fick massor med klåda överallt. Men utan laxen funkar det TOPPEN-bra!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#13 Lax. Han fick katastrofont i magen efter att vi börjat med detta. Sitter fortfarande i men har blivit bättre efter bytet.
#14 Jag tycker du ska testa varianten utan lax!
Ge det ett försök liksom.
Min hund äter VoH + fiskolja.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Min hund äter Doggy professional Skonsam, det enda hans mage har fungerat med hittills :)
Alice får doggy professionell extra och bravo special
Efter massa prover fram och tillbaka då Keso är väldigt känslig så funikar Doggy proffesional extra bra, här är avföringen alltid bra och han kastar inte upp som han gjorde med bl.a Orijen, Eukanuba, Royal. Även ett kliniskt allergi foder passade inte herren när vi gjorde utredning.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Vom og hundemat med lax eller valp, har kört fodax ett par veckor men njae, jag tycker det ser ut som en snuskig spannmålsröra och luktar apa! Dem får även rått kött, vom, fisk, inälvor och sådant.
varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns
Här ges precept Plus. Är jättenöjd med det.
Jag ger hunden, under 10-12 dagar, minst 3 sorters kött (rått förstås) - oftast lamm, kyckling, nötfärs/fläskfärs plus RÅ lever (annars får en hund diarre eller andra magobehag) plus nån äggula då och då. Han får också ben ofta (råa förstås). Inga grönsaker får jag i honom, men han äter upp katternas mat (Mjau blötfoder) när katterna tycker maten blivit för gammal :) Gammelkatten äter inte så mycket så lite finns ibland kvar i skålarna till vovven. Annars så försöker jag få även katterna att äta naturlig föda. Ungkattan äter mus och sork och ser ut som en panter, fantastiskt smidigt muskelpaket! Då och då sticker jag till en hunden lite rå fisk, men han är inte så intresserad. Katterna får ingen fisk alls, då det är den föda som katter är mest allergiska mot (katter är ökendjur). Men tillbaka till vovven: Inga kohudsben eller liknande, finns alltid risk för att de får i sig en för stor bit som täpper till i tarmen. Och det behövs ju inte när man ger riktiga ben förstås. Om något gott ska bjudas, t ex efter en spår-runda eller annat träningspass, så är gamla, slemmiga tennisbollen mest uppskattad :D
Skulle få tarm, vom och njure från ett slakteri men det gick i putten. Det är också sällan som njure finns på affären, suck.