Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 1855 ggr
R&Smatte
0

Liten knubbekorv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ronja är nog lite knubbigare än när hon kom. Blir att dra ner på godsaker. Skickar även med en bild på hur liten Shanti egentligen är mot Ronja trots att dom har samma mankhöjd. Ronja väger 7kg och Shanti 2.8-3kg.

R&Smatte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser ni mini Shanti?

[Forest]
0

Tycker inte hon ser rund ut direck. Du ska inte gå efter vikten utan hur hon känns :) Hon ser betydligt större ut än Shanti men med sina raser är det väl en normalvikt hon har.

PiganX
0

Man kan känna med händerna på sidan av revbenen, och känns de utan att man behöver trycka hårt så är det nog ingen fara Glad Men sen får ju inte hunden bli för benig heller, lite hull ska dom ha!

R&Smatte
0

Hon är bra hullad över revbenen. Shanti däremot är underviktig. Har provat nästan allt på henne och efter bara några veckor tröttnar hon på färskmat m.m som jag blandar fodret med. vet inte längre vad jag ska prova på henne. Jo, kött som vi människor äter det älskar hon, men det kan hon ju inte leva på.

PiganX
0

#4 Så är det med våran Lillen också, men han är ju ganska gammal också. Inte så många tänder kvar, så han får mest färskmat med lite kulor blandat i. Men han tröttnar fort på det mesta. Och ibland lurar han oss, så att vi måste mata honom med sked. Då duger maten minsann!

AnneN
0

#4 varför skulle hon inte kunna leva på kött? Kanske testa att Barfa henne om hon nu gillar kött men lätt tröttnar på att äta samma sak hela tiden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

R&Smatte
0

#6 Barfa?

AnneN
0

#7 Barfa = ge BARF = Biologiskt Anpassad Rå Föda

Kika in på http://barf.ifokus.se/ så hittar du en del info om det.

_**/Mvh Anne

R&Smatte
0

#8 Det kan verkligen vara nåt för båda mina vovvar. Tack Anne!

AnneN
0

#9 Bara kul att kunna hjälpa Glad

_**/Mvh Anne

R&Smatte
0

#10 Du har högst troligt räddat mig att göra nåt åt Shantis aptit! Hittade sajten barf här på iFokus.