Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2616 ggr
Hugosen
3

Skaffat flytväst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inskaffade en flytväst till min Flatte/vorste prins. Glad Denna var väldigt billig och jag är nog en sån person som vill lägga ner lite extra pengar på saker för jag tror de är bättre då. Den är köpt på Höök's (häst butiken) och kostade bara 129 kr. Så i helgen ska den testasGlad

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Hugosen
0

Köpte också denna fina bling halsbandet där för 129 kr. Sambon var inte lika glad för det som jag var. *Fniss*Flört

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Vargafrost
0

Du får gärna tjoa till om hur flytvästen fungerar! Har gått i tankar på om det skulle kunna vara något för min äldre hund (10 år) som inte vågar ta steget att simma.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[Forest]
1

Men gud så söt :) härligt med bra fynd :D

[Empisen]
1

Jag har en likadan till min Jack russell, som inte kan simma, den fungerar alldeles utmärkt! Sen jag köpte den kan han göra det han älskar mest.. Hoppa från bryggan efter sin tennisboll! Glad
Jag vet inte hur många gånger jag varit tvungen att rädda honom innan jag köpte flytvästen..

[Empisen]
3

En bild hade jag också!
Min kompis som fotat.

[Forest]
0

5 härlig bild :) vilken tur att han gillar vatten trots att han inte kunnat simma. Han är ju så söt Kyss

Hugosen
0

#5, vilken fin bild. Nu blir jag mer sugen på att testa flytvästen:)

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Hugosen
2

Prövade flytvästen idag och det funkade jätte braSkrattande.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

[Forest]
0

8 Glad fin bild var det oxå

Hugosen
0

#9 , Tack  Glad synd bara att hans ansikte blev lite suddigt. Men nu när jag har flytvästen så blir det fler simturer och då kanske man få bättre bild på honom Glad

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Vargafrost
0

#8 Fint! Lyfter den upp rumpan på honom också?
Det är där problemet sitter för min gamling nämligen. När hon inte bottnar med framtassarna så går hon upp på bakbenen och plaskar istället. Vill, men tycks inte våga. Obestämd

Vänliga hälsningar

[Forest]
0

11 har hon simmat förut? tänkte kanske är som Hugo (Empisens jr) som inte kan simma o då funkar flytvästen.

Hugosen
0

#11, jag tyckte inte den lyfte upp rumpan. Men jag är inte jätte säker. Ska tänka på det nästa gång:)

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

[Forest]
0

5 kan säkert oxå svara på detta då lilla Hugo inte simmar och funkar den så tryggt att han vågar kasta sig ut från bryggor så tror jag även att 11 din hund kommer tillslut känna sig helt trygg oxåGlad

Vargafrost
0

#12+14
Då är det ju värt ett försök! Sedan hon kom till oss som 4-åring har hon inte simmat (fyllde 10 i maj), och jag tror inte att hon gjorde det hos tidigare ägare heller. Men för den summan så kan det ju vara värt det. Glad

Vore jättesnällt om du kunde hålla lite extra koll åt mig. Flört

Vänliga hälsningar

Anibaz
2

Hööks har ett väldigt billigt och relativt bra utbud på hundgrejer. Hittade ett halsband på Djurmagazinet för 229 :- och på Hööks finns ett nästan identiskt halsband för endast 129 :-, gissa vart man köper det? Flört

Finns massor med fina och tåliga grejer där, tycker det är jättebra att dom numera även säljer hundprylar.

[Forest]
0

Kolla lite på börjes då dottern vill börja rida och behöver lite nya ridkläder, men iaf råka se denna http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H tycker den var väldigt lik men billigare än flytvästen på hööks iaf