Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2385 ggr
idaah
0

Chihuahua - kluring

Blev inspererad av Fridas Kluring så tänkte göra en om Chihuahua för att har ju en blandras med denna ras i sig, så bilden får stå för min hund Lady med hälften chihuahua och Papillon. :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Maja2
0

Att människor brukar bära dem i en väska utomhus … var får du den faktan ifrån?

idaah
0

#1 Jag såg på ett program innan idag som då sa det + visade det!

Mvh Ida med djuren!

Maja2
7

#2 Det där är en stor fördom. Inte bär alla chihuahuaägare sina hundar i väskor!!

idaah
3

#3 Jag skrev: "Vad brukar människor göra med sin chihuahua ute?" och då menar jag inte alla. Men man får tolka det precis som man vill!

Mvh Ida med djuren!

ellebelle1994
1

#3 jag tyckte det va lite rolig fråga om man tog det med en nypa ironi Flört

kan ju va kul att spela på fördommar Tungan ute

Maja2
0

#5 Spelar man på fördomar, så bör det framgå i rubriken tycker jag.

[Empisen]
1

Alla rätt, men tycker också sista frågan var lite konstig..

[Forest]
1

alla rätt utan sista eftersom jag inte ser att folk bär sina vavvor alls.

Frosstis
1

4/5  (egentligen 5/5 då jag kunde det rätta svaret men tryckte på fel knapp Flört)

[mossquinnan]
1

Alla rätt:) i början då chihuahuan vart ruskigt populär i och med Paris Hilton å andra kändisar, så såg man ju tydligt hur folk släpade runt sin stackars chihuahua i en väska, och många såg den som en accosiar, tur d inte är så vanligt nu.. Inte där jag bor iaf:) helt ok frågor!

Fridaaaa
1

3/5-

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
1

5/5 Glad Tyvärr så finns det fortfarande folk som bär sina chihuahuaor istället för att låta dem gå själva, men tycker det börjar bli fler och fler som låter hunden vara hund istället för prydnad.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jenna_Nord
1

5/5! :)
Fördomar o fördomar, tror de är många som förknippar just chihuahuan med väskhundar. De är inte direkt vanligt att gå runt med en labbe i bagaget  Flört

Mvh Jenna

mandyosv
1

När jag skaffar en chihuahua ska jag ha en söt rosa väska till den =) naw!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

nadilda
0

4/5 bara fel på sista frågan Glad

Fridaaaa
2

#14 Det är en hund, den har 4 tassar att gå med, inget man bär runt på :/

Swadika
0

4/5, sista frågan som var fel ^^ Tänkte ta väskan men  tänkte sedan att det säkert bara fanns med för att luras x)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

mandyosv
1

#16 Haha jag vet =) Har en amstaff jag bär inte runt på henne, men en chihuahuas ben är väldigt små och orkar ibland inte gå jätte långt och då kan det vara bra att ha en väska med sig till den, t.ex om jag är ute på långpromenad och den blir väldigt trött när den är valp t.ex. Då kan jag bära den i väskan en bit imellan åt =)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

Fridaaaa
2

#18 Såna fördomar. Chihuahua orkar mycket mer än många tror.
Vet en som föder upp chiahuahua och rottis, chihuahuorna hänger på lika länge som rottisarna, flera timmar ute i skog och mark.

Valp tar man ju inte med på långpromenader, man anpassar ju promenaderna för valpen/hunden eller kan man bära den lilla biten som behövs i så fall.

mandyosv
1

#19 Jag menar det =) Haha, men jag skrev inte #14 som att jag ska bärar runt min hund i en väska..  Ska faktiskt inte ens ha en chihuahua utan en Chinese Crested och dom behöver mycket stimulans och röra sig. Det ända en sådan hund kan behöva är en regnkappa enligt mig. Sedan vinterkläder. men det klär jag på min amstaff med på vintern då hon är väldigt frysen. Hon får ha en fleeceoverall under vintertäcket när hon ska med på ponnytävlingar mitt i vintern =)

[mossquinnan]
1

Åker man  buss el t-bana är d helt ok för den lille chihuahuan att sitta i en liten väska med en goo filt i..gör vi med våra:-)))

Jenna_Nord
1

Tänkte skriva desamma som #21. När man är på stationer eller någon annanstans kan de vara väldigt lätt att andra människor inte ser små hundar som chihuahuaor. Och då är det för deras säkerhet att man faktiskt har dom upplyfta i väskor eller liknande :)

Mvh Jenna

Fridaaaa
0

#21 & #22 Då har jag hellre den i famnen. Kan inte vara bekvämt i en väska :/
Eller ev en tranport.

Jenna_Nord
1

Har man packning och annat + att man ska köpa biljett eller behöver händerna så kan de vara svårt o ha i famnen. Plus att ALLA nog ska klappa och hålla på då :P
Jag tror de kan vara väldigt bekvämt i en väska :) Det är ju som en en mindre bur där hela hunden får plats + att de är extra mjukt och gosigt.

Mvh Jenna

Fridaaaa
0

#24 Jag tror transport är bekvämare än väska jag ;) men alla tycker olika.

Qalaspuff
1

Alla rätt här med, sista frågan är väll inte överens med verkligheten för alla chihuahua människor, men!

Vi har en väska åt våran chihuahua som hon åker bil i, åker vi och hälsar på hos någon har vi alltid den med så hon har något 'eget' ställe att gå undan till om hon så önskar. (Oftast sitter hon dock i knät på någon familjemedlem Skrattande). Jag vet inte hur det är med övriga chihuahor, men min älskar i.a.f sin väska, hoppar glatt in i den om man ska åka någonstans, och det händer att hon sover i den även när vi är hemma. Innan vi skaffade en riktig hundväska åt henne lade hon sig gärna i min sportbag, axelväska, hästarnas selpåsar.. Ja, lite alla möjliga ställen. Skrattande

Sedan bär vi ju inte omkring på henne annat än om hon vill bli upplyft, den här damen är ju lite smått förnäm och bortskämd av sig, så blir hon trött, är det för blött, för högt gräs eller dylikt kommer hon och ställer sig med tassarna på någons ben och vill upp!

[mossquinnan]
2

Våra *loppor* jag kallar dom för d *S* Älskar allt som heter väskor och transportburar..går jag ner till tvättstugan så vips är den ene  i ikea kassen ..haha och visst får han följa med mig..no preblemas..Nu har vi en hundbur i bilen..och d som är viktigast i denna tråd som vart litta OT..är..

Att man ser sin hund oavsett ras som en hund..Är aktsam om dessa små chihuahuor som lätt kan fara illa ut om man typ är i inne mitt i smeten..bor ju i stockholm..gör d som är/känns bäst för din hund.. ..svårare än så är d inteKyss