Hinderbana till hund? :)
Hej!
Jag kom och tänkte på en lite rolig sak, om man kanske kan göra en "hinderbana" till sin ena hund så hon kan få springa och träna sammtidigt. Och vad tycker ni i så fall vad man kan ha till att det ska vara en passande hinderbana till hund? :)
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Nu har jag en cocker, men jag älskar att göra Agility till honom!
Jag tar ex två pallar och lägger exempelvis en gren över, = ett hinder. Sedan tar jag sånna trädgårdpinnar och sätter upp så det blir slalom. Sen vet jag inte riktigt vad man kan göra mer, men det tycker jag är ett enkelt sätt att träna på ;)
#1 Hon som jag tränar med är en Welsh och brukar köra agility med henne.
Men tänkte lixom en bana som hon måste tänka mera och göra lite svårare saker (hoppas att du förstår vad jag menar, och kan komma med flera idéer)? :)
Mvh Ida med djuren!
Hm jaha okej. ;) Du kan ju ställa upp hindrerna så de blir svåra, sedan svåra banor, ex svnäva svängar m.m Du kan även göra ett sånt runt hinder, om du har en rockring (eller något annat) så kan du sätta upp den mellan två stolar med snöre/rep. Långhopp, ta längre hinder och sen högre och högre, det kanske inte är så klurigt men det är kul ;)
Man kan hänge upp ett cyckeldäck du tar tältpinnar o sätter fast i backen (2 st) med snöre och 1 snöre i ett träd. Det ska dingla fritt med hjälp av dessa snören. Se till att du som ägare ska kunna vara vid trädet utan riskera ögon mm :) Jag har olika pinnar jag köpte på ÖoB gröna i plast som jag har som hinder, sen har jag små vanliga sandhinkar som hinderstöd. Enkelt att flytta o ser inte ut som dragit fram skräp ändå i trädgården :) Jag har även planka som jag tränar på då mina inte ärn itne helt inkörda på balansen utan de får springa på plankan stanna till vid mitten och slutet (satt tejp o markerat ut detta). Jag tränar på gå runt träden för att träna in arbeta ifrån mig ju duktiga dom är ju längre ifrån kan man stå.
#3-4 Det var ju bra tips jag fick av er nu! Så ska bara ut och se vad vi har (jag har redan Agility saker som slalom pinnar, tunnel, 1 ring och ett hinder som min pappa köpte billigt på rusta). Men ska helt klart testa det ni skrev och det med balans det var en jättenbra idé. :D
Mvh Ida med djuren!