OT: Er hjälp med undersökning
Nej, jag har inte kommit fel, men tänkte att folk här kanske kan ställa upp i min undersökning :) Jag hoppas att det är okey att jag lägger upp det här då vi har ont om tid på oss :(
Hej!
Jag gör en liten undersökning om hur personer ser på personer med neuropsykiatriska funktionshinder (adhd/aspergers/autsim) som hamnat på fel sida av lagen.
Detta är till ett skolarbete så ni kommer vara helt anonyma. Kommer sammanfatta allt efter era åsikter
Frågorna:
1. Vet du vad neuropsykiatriska funktionshinder innebär?
2. Kan du nämna en känd brottsling som har något av dessa hinder?
3. Känner du någon med neuropsykiatriska funktionshinder?
4. Har du själv ett neuropsykiatriska funktionshinder?
5. Anser du att samhället gör tillräckligt för att hjälpa de här personerna?
6. Skulle du se annorlunda på en tonåring som misshandlat en kompis än en vuxen som gjort samma sak? (såklart har personen som slår ett neuropsykiatriska funktionshinder)
7. Hur anses du dessa personer visas upp i media? Bra/dåligt? Varför?
8. Varför tror du att dessa personer ofta hamnar får ett återfall? (förtydligande: tänker mej en person med ex adhd som är missbrukare, åker in för innehav, blir drogfri under vistelsen och när denna kommer ut tar det veckor/månader innan denne hamnar i missbruk igen)
Tack för er medverkan!
Tveka inte att fråga om det är något ni undrar!
1# japp, det var en härifrån so mtipsade om att jag kunde skriva här med för att få ett större utval med folk :)
Meningen är att alla ska kunna svara, med eller utan funtionshinder då alla tänker och ser annorlunda på saker och ting

Är det inte svårt att besvara dem anonymt om man ska svara i den här tråden?
>>>Malum domesticum<<<
Ändrade rubriken, till små bokstäver, tänk på det nästa gång :D
#3 Man kan ju PMa ts ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
3# ja du kan skicka pm, men menade mest det skulle vara anonymt i arbetet. De flesta har svarat direkt i tråden som jag sedan kopierat och klistrat in i ett dokument