Varsågod Ronja!
Ronja som är känd här hemma som matvraket nr 1 har varit svår att tygla inför sitt godis begär. Idag visade hon att det var matte man skulle lyssna på för att få det goda. Hon sitter fint och inväntar ett varsågod innan hon tar godbiten nu. Jag kunde inte vara gladare! Video kommer snart.
Jadu, videon knasade sig så jag fick ladda upp på nytt. Kommer förhoppningsvis om en stund.
Har videon inte kommit om ca 30 min så får ni vänta tills imorgon. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaha, video kommer här. Tyvärr insåg jag hur tjatig jag var. Dock använder jag inte ordet nej. Jag märkte att jag kan använda hand tecken för att visa henne att hon inte får gå- Sen när jag säger varsågod tar hon godisen. Så nu är det ett tyst stanna med handen som gäller.
Åhå, jättebra ju, grattis! Men om jag får ge dig ett tips, så istället för att "tjata" om att hon ska stanna, så säg stanna en gång så hon förstår. Sen är du tyst medan hon väntar på att få ta godisen. Om hon däremot försöker iallafall, då kan du säga åt henne att stanna igen. Reser hon sig upp så börja om proceduren :)
#6 Tack. Men jag använder numera ett handtecken för att få henne att stanna. Ska se om min man eller min stora tös kan filma mig och henne senare.
Sen får jag tillägga att det här är en hund som inte kunnat någon innan hon kom till mig. Och hon var totalt ouppfostrad och hade faktiskt fått göra vad hon ville i förra hemmet. Så jag kan stolt säga att hon är väldigt duktig under förutsättningarna att hon aldrig tränat nåt innan.
#8 Då har hon varit extra duktig som lyckats lära sig så bra trots det!
#9 Tack! Ja nåt rätt måste jag ju göra med henne. 
För ett par veckor sedan blev hon så tokig över en godis i min knutna hand att hon höll på att riva sönder den. Min hand alltså.
#11 Ajdå, det lät inte bra. Kul att hon gjorde framsteg så fort!
#12 Ja min hand är gladare. Haha.