Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 3217 ggr
Piich
0

Rått kött?

Kanske en sjävklar grej för många men….. såg nyss massor utav videos på hundar som fick rått kött istället för typ hundmat.

Är det bra eller dåligt?

Fördelar?*

Varför gör man det?

Någon som ger sin hund rått kött och som kanske gått från torrfoder till rått?

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

AnneN
0

Rått kött är ju det mest naturliga för hundarna att äta och därför väljer många att utfodra sina hundar (och andra köttätande djur) på detta sätt.

Finns ett helt iFokusforum om just BARF (Biologiskt anpassad rå föda), där kan du hitta mycket infor om detta och få svar på dina frågor av de som själva barfar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Vad roligt att du vart lite nyfiken iaf :) Jag ger inte råkost bara dels pga jag har inte all kunskap om detta samt att det kräver lite genomtänk o just nu har jag inte tid att åka till slakteri osv. Men jag ger iaf mina hundar + katten något råkost varje dag ofta står kycklingklubba på menyn just för att jag köpar billig biologisk kycklingklubbor o halsar. In o läs på barf som AnneN säger för mer tips eller mer läsvärt :)

[Madlene]
0

#2 Kycklingklubbor? går det bra? vi ger bara kycklingvingar

[Forest]
0

3 oja, det är mer kött på klubborna med förr gav jag vinge men det är så lite kött på dom.