Så arg!
Jag var nyss hos min syster på besök. Utanför dom sprang två små flickor med en hund. Flickorna var 4 och 6 år gamla och hade ansvaret för en hund. Ingen förälder var utanför eller i närheten. Den lilla flickan på 4 år höll i kopplet och sprang och slet i hunden. Gud vad arg jag är!! Aldrig skulle jag släppa ens min 9 åring med någon av våra vovvar. Tyvärr kan jag inte bara gå och knacka dörr och läxa upp den vuxna ägaren. Alla har ju sin syn på detta med barn och hund. Men vad gör man?
ja du jag har sett även vissa vuxna som inte går direckt fint heller. Har en ny hund som måste bo i närheten eftersom jag ofta ser henne + hunden på promenad. Sliter o rycker till i kopplet så hunden verkligen får nackskott snart. Sånt stör mig mycket. 
Om du tycker att hunden på något sätt blir plågad tycker jag du ska gå hem till dom och försöka reda ut det. Självklart har alla olika syn på allting och bråk hjälper inte, men ett försök att få dom att se det från din vinkel skulle ju inte skada 
Eftersom mamman eller pappan uppenbarligen satt på hunden koppel och skickat ut sina barn med den så bryr dom sig uppenbarligen inte.
Nej, det är ju sant. Men om du ser att hunden mår dåligt av det eller blir behandlad illa bör du överväga en anmälan.
Eller kanske skriva ett brev och lämna i deras brevlåda? Jag kan förstå om man inte vill ringa på och prata, och i många fall går de i försvar och det går inte prata med dem i alla fall, men ett brev kanske får dem att tänka till?
#5 Håller med om det, var en väldigt bra idé!