sterisation
vet att det inte stavas så.
iaf vet nån hur mycket en steristaion skulle gå på? vill göra det med min lilla Tik. vill inte ha löpningarna och vill ju ändå inte ha valpar
Det är ganska så dyrt o kastrera tikar, jag hade någ ringt runt för priserna varierar en del mellan olika kliniker/sjukhus. Du är väl handikappad du har henne inte till lite hjälp? tänke om du kan ansöka om bidrag för detta.

Det du menar är nog kastrering, för sterilisering så kapas bara äggledarna och tiken fortsätter löpa men kan inte bli dräktig.
En kastrering på tik kan variar otroligt mycket i pris, dels beroende på hundens storlek och dels beroende på vilken klinik man väljer.
Har hört om priser från 2000kr upp emot 10000kr, så mitt tips är att ringa runt till veterinärer i ditt område och jämföra priserna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Ebba ska bli min assistent hund=) ska börja utbilda henne till hösten när dressykursen är klar.
#2 fy va dyrt, och ja jag menar kastera henne. hmm får ringa till leksand och falun och kolla=)
3 2000kr är mycket bra pris jag har själv pratat med våran vetrinär ang detta på Donna och det skulle kosta 3400kr hon är liten med 2.9kg. Endel går lite på vikten på hunden så bästa är att du har koll på vad Ebba väger när du ringer runt.