Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: presentation-av-hundar-medlemmar
Läst 4168 ggr
Emmieline
0

Ebba mitt lilla hjärtansgryn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Ebba kommit hem.

Ebba är en liten söt dam på 10 veckor,
väldigt blyg och lite rädd för allt det nya .
Ebba tycker inte om katter som kommer i mot henne och vill kela , dom är lite läskiga säger hon med ett litet morr.

Hon ska vara hos sin mormor (dvs min mattes mamma) för att matte/mamma inte kan gå så bra för att jag behöver gå på toa på nätterna. Sen ska mormor lära mig att gå i koppel för det e läskigt det med.

Jag älskar min morbror(mattes lillebror) för han är mycket mindre än dom andra som är höga som träd tycker jag. men mamma's ben e roliga och trygga att gömma sig bakom. sova det tycker jag e tryggast så det e jättre roligt att sova i mormor's knä eller vid fötterna på mamma , men det som är aldra bäst det är att ligga och gosa med morbror som är så rolig att jag måste vifta på svansen jätte myckte.
mamma's katt är Jätte stor tycker jag så henne ska man morra åt.

jag får en lurvig svans och lurviga öron. men får lite kortare päls på resten av kroppen. jag är vit med ljusbruna fläckar lite överallt, mina öron är bruna, och har en fiiin liten brun fläck på nacken.
Jag har nog pudelögon, som riner lite men mormor och mamma ska ta mig till vetrenären för att kolla upp mig helt och hållet fast min uppföddare har tagit mig till en besiktning.

själv heter Jag Emelie och är 22 år och detta är min första egna hund men jag är uppvuxen med jakthundar
jag sitter delvis i rullstol sen jag var 16 år. och har en katt oxå.
Jag bor i en lght i vansbro som ligger i dalarna.
har assisteneter dygnetrunt… och har länge planerat att skaffa en hund. och nu hittade jag Ebba på blocket för ca 5 veckor sen. när min mamma och styvpappa åkte dit var hon och 2 till kvar av en kull på 11 Valpar..

Jo min mobilkamera e skit dålig

men här e lite bilder iaf

Emmieline
0

ännu ett.

sover vid bordet

Emmieline
0

i mormors famn, tyckte att mobilen lät roligt

Emmieline
0

roligare med att hålla koll på Katten

Emmieline
0

oj vad du skrämde mig morbror sa Ebba

Emmieline
0

Hmm måste kolla på katten lite till , men kila mig gärna där iaf sa lilla Ebba

[Forest]
0

Jätte söt :D stort grattis igen :)

Emmieline
0

taack<3

Hon är just nu hos min mamma^^ hon ska vara där tills hon blir rumsren och kan gå i koppel^^

[Forest]
0

Det är så spännande med egen hund jag har inte haft nån fören 1 årsen o 4 mån vi har valp nu med den första var omplaceringshund. Första hunden 33år gammal :) och det finns inte en dag jag ångrar att man skaffa hund tvärtom eftersom man nu har nr 2 :) Hoppas allt går bra med valpen tar lite tid o lära dom blir helt rumsrena. Nu ser jag ganska tydligt på våran eftersom hon springer omkring lite oroligt kan man säga och är 16 v. Håller sig bra och det är bara vara snabb som ögat o ta ut valpen :D Men lycka till jätte söt liten valp. PS ska bli kul o följa Ebba genom denna fokus :) ds

Emmieline
0

jag med mitt hjärtansguld i knät

Emmieline
0

trött Ebba

Emmieline
0

Att titta på gannflickan var roligt

Emmieline
0

stooora ögon..mkt pudel ögon tyvärr

Emmieline
0

här var hon snabb ur bilden fick bara kopplet xD

[Forest]
0

12, pudel ögon… tyvärr hmm jaså jag har en dvärg pudel med söta ögon Flört Jätte söt liten tjej :)

Emmieline
0

dom e söta men hennes ögon rinner .. så kallade pudelögon^^

[Vargnatt-]
0

verkligen en liten sötnos du fått hem Glad

Emmieline
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ehm stäng av ljudet….

jag och mamma sitter och snackar xD

Emmieline
0

var märkt när hag filmade

[Forest]
0

17 söt som socker :)

ser ett par snygga rosa fluffskor såna har jag när jag vandrar i skogen o det är vinter ^^

Emmieline
0

hehe hade bara en fluffsko kvar så hon fick den

^^

Emmieline
0

I dag var Lilla Ebba hos mig, och vi gick en stund ute, gick hur bra som helst tills en stooor svart hund och enn läskig vagn kom(labrador) och då fick Ebba bråttom att gömma sig under matte's rullstols stol och sitta och små morra åt det läskiga fenomenet. ^^

lilldiezel
0

En sån sötnos! Henne kommer du få många mysiga stunder med :)

[Forest]
0

21, ett bra tips man kan göra är att bara sitta låta hunden vara på marken o ge gott. Låta dom sitta o se andra hundar o folk allt :) på det viset lär de sig att det är ingen fara. Jag gör detta med våran valp. Det är lite socialträning :) idag gick vi med okänd person o hund (bokat möte jag känner henne)  gick bra. Bokat in en grannflicka imorgon som ska följa med o gå bara hon jag o enja/valpen. Tror det kan vara bra om du kan så försök få med en vän som inte träffat Ebba så får den följa med på en promenad.

Emmieline
0

jo jag vet. men i och med att jag inte kommer ner i hennes nivå på det sättet så lät jag henne sitta på rullstols platan och kolla på dom lite lätt^^

[Forest]
0

24 jag sitter på bänken min valp sitter på marken detta för att hon ska finna tryggheten lite själv. Jag droppar godis ner godiset. Det har funkat för mig då jag dalta lite för mycket först o fick bakläxa på det :)

Emmieline
0

sant. men i och med att hon bara satt under mig och kollade på dom så tyckte jag att det inte gjorde nått^^ för att mammie håller på att lära henne att inte andra hundar eller saker e skrämande^^ så satt vi bara där och kollade på dom så. när vi gick hem så gick dom bakom oss ^^

[Forest]
0

26, Helt klart var det bra övning sött att hon kröp upp på fotstödet, det ger lite trygghet. Tycker det är kanon att du skaffat valp när du sitter i rullstol :) Då kommer man alltid ut o man känner sig gladare att ha en liten kompis under promenad. Ska hon bo hos dig helt sen?

Emmieline
0

japp hon kommer att bo hos mig på heltiden sen^^ det e lite svårt nu när hon inte e rumsren eller kan gå i koppel så jättre bra med det går frammåt xD

fast hon tror att huset är en hundgård där amn får kissa och bajsa.. men men hon lär sig fort. väääldigt lätt distraherad med. men man får inte blame her. det ska man göra med uppfödaren som födde upp valparna ute i en hundgård och inte lät dom komma in-.-

aa ville ha henne för många orsaker men en av dom var för att komma ut ofteare^^ plus jag älskar att vara iskogen men inge roligt att gå själv XD..

Emmieline
0

liten Ebba i snön för första gången

Emmieline
0

kallt men så roligt liten vilopause var bra. kallt om rumpan dock

[Forest]
0

Härliga bilder du bjuder på Kyss Ser att hon växer o frodas jätte söt är hon verkligen Glad

Emmieline
0

japp växer gör hon xD blivit hög och fin. full vart ute e det oxå.

men gudinna va feg hon e oftast. och , inte riktigt rumsren…. det kan man fråga min soffa om xD

söver hela nättar i sängen gör hon med^^

twinkime
0

Vilken sot liten valp ni kommer nog fa manga fina stunder tillsammans. Grattis och lycka till med den lilla sotnosen =)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Emmieline
0

uppdaterar med lite bilder,.

första ut e Ebba när hon var lös för andra gången (det blir bildspam från den gången)

Emmieline
0

Ebba's bästis Rambo

Emmieline
0

Lätt mutad flicka, kattmat xD

Emmieline
0

leka tafatt xD

Emmieline
0

Ebba som sitter bakom kassen och blir klappade av Björn min kompis =D utanför Madde Ebba's nya bästis

Mymlan
0

Vad är Ebba för ras?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Emmieline
0

hon e en riktig gatukorsning xD

Emmieline
0

hennes mamma är Coton de tulear/Pudel

och pappa är shihtzu/pharlene

Emmieline
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

min älskade Ebba och hennes andra bad=D

joheck
0

Vilken sötnos! Hur hög är hon?

Emmieline
0

43# hon är ca 37cm hög=)