Är det för varmt, träning!?
Hej!
Jag undrar bara en liten dum fråga, hur varmt det kan vara för att träna sin hund? Så man inte kör slut på henne direkt. Just nu så har vi 26-30 grader, eller det kanske är för varmt för att träna vår ena hund Tuva?
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Jag skulle säga att det beror på hunden, och vad ni tränar för något…
Min Hugo blir t.ex. alldeles flåsig och flämtig och kan inte koncentrera sig när det är för varmt. Idag har vi 22-26 grader här, men det är sådan kvav värme och då blir han helt slut efter bara den korta rundan runt kvarteret.
Men om hunden inte verkar ha ont av värmen borde det väl inte vara några problem att köra ett kort pass. Agility och mycket fysiskt krävande träning kanske man ska vara försiktig med om det är för varmt dock.
#1 Det är lydnad jag tränar med henne :)! Så tror du att det kan vara "farligt" (eller vad man kan säga) för henne? Men just nu så sover hon, men annars så tränar jag henne sen när det har blivit svalare. :)
Mvh Ida med djuren!
Nej det tror jag inte
Du märker säkert om hon blir för trött av värmen. Ja precis, det blir ju oftast lite svalare på kvällen så man kan träna då om inte annat.
#3 Ja, det märker jag ju. Men tack för din hjälp! 
Mvh Ida med djuren!
Jag tränar mer på morgonen o framåt kvällen när det är varmt ute. Mina hundar går bara o flåsar när vi har det så varmt.
Vi tränar på kvällen, när det är svalare, max 20 plusgrader, blir för varmt för Lillan annars och så orkar hon inte. Långpromenaderna blir kvälls tid med nu när det är så varmt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5-6 Det gör Tuva med och idag så är det ännu varmare. Så tror nog att jag inte ska träna henne idag! ^^
Mvh Ida med djuren!