Sekret
Ska det komma lite sekret ur en tiks vagina?
Jag såg lite nu på morgonen när jag skulle klappa hennes mage.
Det såg klart ut, lite geleaktigt.
Hon har varit lite pipig senaste dagarna.
Jag ska ringa vet för besök. Misstänker att det kan vara förstadium till livmoderinflammation. Hon slickar mer än vanligt på vulva också.
Vi var hos Vet och hon var frisk som en nötkärna. Det är tydligen rätt vanligt efter löp med hormonella problem.
Hon förbereder sig för framtida Valpar. Sekretet var inte farligt så länge det är klart och inte luktar. Hennes livmoder känder bra och vet tyckte att hon var så frisk och spänstig. Jätteglad över det! min lilla älskling.

Vad skönt att det inte var livmoderinflammation och tummen upp för dig som kontaktade veterinär direkt du upptäckte något som gjorde dig orolig.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
2 det skulle jag skriva :) Det låter helt klart att hon är antigen dräcktig eller skendräcktig de får i regel ett "flytning" någon vecka efter parning klart flytning är det oftast en del kan få lite som rosa flytning. Jätte skönt att du iaf agerade snabbt o tog henne till vetrinären för att helt utesluta livmoderinflamation. Stor tumme upp 
Tack, ja det kändes verkligen bättre att gå dit än att inte gå dit och oroa sig. Jag är verkligen inte rik, och jag har en bra försäkring på henne, men det är ändå mkt pengar för mig, men det var det verkligen värt att en expert kände på henne och sade att hon mår bra.
Jag funderar på att hon ska få en valpkull en gång iallafall, och typ nästa år, men jag vill verkligen göra allt rätt och känna att jag ger henne det bästa och är så förberedd som möjligt.
Att hon får en valpkull, minskar faktiskt risken för henne att få livmoderinflammation. (läst på)
Hon är ju min älskling! Offrar hår och tänder och kläder för henne, för hon ger mig så mycket :)
Ja här e hon, busfröken :)

#5 Det där med att en valpkull skulle minska risken för livmoderinflammation är tyvärr bara en myt utan sanning. Jag känner till minst lika många tikar som haft Valpar och fått livmoderinflammation som tikar som inte haft Valpar.
Har även pratat med både veterinärer och uppfödare om det och de säger samma sak = det finns inget alls som tyder på att en valpkull skulle minska risken för livmoderinflammation.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ok då vet jag
Ja det är ju trist med livmoderinflammation. Jag läste på Agria att collietikar är dom som är mest benägna att få det, och schäfertik var bland dom som inte brukar få det så ofta.
Min är ju 75% schäfer 25% collie
Men jag ska nog låta henne få en valpkull, kanske nästa år. Hon skulle bli en underbar mamma tror jag. Jag måste bara hitta rätt partner till henne och det lutar åt schäfer.
Det är ju en hel del att tänka på innan och planera allt och stora kostnader.