Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundgodis-recept
Läst 7988 ggr
AnneN
0

Hundgodis utan spannmål?

Är det någon som vet vart det finns att köpa färdigt hundgodis som inte innehåller spannmål? (ris, majs, vete, mm)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tina-A
0

Köpa färdigt och köpa färdigt.. Korv är ju färdigt om du inte vill torka det i ugnen ;) Köttbullar är också färdigt. Men det var kanske snarare kex du tänkte på? :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

AnneN
0

#1 både korv och köttbullar innehåller ofta vete eller annat spannmål =( Anledningen till att jag måste vara så extremt petig med att det inte får finna sånt i godiset är att Velvet är allergisk och får röda utslag och klåda dör minsta lilla.

_**/Mvh Anne

blackangel
0

Jag använder Olivers till kiara o hon får maten som godis oxå, den e baserad på annat.  vet ej om de även har godis utan spannmål men du kan ju kolla deras sida vetja;)

AnneN
0

#3 tyvärr har de havre & riskli i sina foder =(

_**/Mvh Anne

TinaH
0

gör eget godis :-)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

AnneN
0

#5 jo jag brukar ju göra det, men sambon kräks nästan av lukten (han avskyr lever) åsså vill jag ju kunna vara lite lat ibland =)

_**/Mvh Anne

HannaM
0

när jag hade hund köpte jag torkad lever och torkade köttchips, helt utan spannmål och socker.

MammaMonica
0

mm, torkad lever har jag fått tips om åxå men de jag kom över va dyrt tycker jag några få bitar i en liten plastpåse för 35:- å de luktar starkt som tusan, jag har själv varit på jakt efter godis av detta slag, hade henne på torrfoder, minns inte nu vad den hette men de va ett för foderalgerkier de hade jag som godis men att ge de som godis kändes inge vidare, menar att både få det som mat & godis.Ger åxå mina morot & äpple.

Min ena tik e alergisk, och som AnneN beskriver huru hennes voffa reagerar, ragerar min med, plus att hon hittar ju ALLT som hon inte ska äta, äter upp kaninens kraftfoder om jag glömmer ta bort de, e upp på diskbänken tom för att få i sig kattfodret, och jag hade köttbullar till middag som stod för svalning innan jag skulle ta dem in i kylen de åt hon åxå upp, man får ha sten koll på henne hela tiden, å jag ger henne mer än de föreslår av hennes mat, ger henne förskfoder från Nordic, ger henne lite extra, hon tappat så mycket då hon har fått i sig de hon inte tål, kliar sig blodig på vissa ställen, får ju ingen ro av besvären så det finns inte tid för att ligga till sig lite extrahull.

Duschar henne en gång i veckan schamponerar med ett desinfekterande schampo och med ett Alovera schampo. Då hon kliat sig så det blir sår smörjer jag med Idominsalva eller Helosan. Å detta blossar ju upp så snabbt minsta lilla fel hon får i sig så e se kört.

AnnaN, hur gör du me din vovva?

hm, blev lite utanför ämnet, ber om ursäkt för de =)

AnneN
0

#8 Jag har hittat ett torrfoder som funkar bra för min vovve för det är helt fritt från spannmål, det heter Orijen Adult. Som godis så köper jag färsk lever och torkar hemma.

Eftersom även Velvet älskar kattmat så har vi satt en kedja på toadörren så katterna komms in där men inte hunden så då får de ha maten och kattlådan ifred där inne.

Då hon har lyckats få i sog något olämpligt som ger henne klåda och utslag så smörjer jag med antingen ACO Hudkräm (som jag har mot min egen eksem) eller med kådsalva.

De få gånger jag duschar Velvet så använder jag antingen ett schampo från PCL eller det schampo som vi fick från veterinären (MalAcetic shampo).

Om hon skulle börja klia öronen eller nagga sig för mycket så åker kragen/tratten på tills det gått över, så hon slipper kliasönder sig och få sår. Kliar hon med klorna någon annanstans på kroppen så sätter jag på henne sockar på baktassarna.

_**/Mvh Anne

TinaH
0

jag köper oxlever från min foderleverantör 10Kr/kg!
Kanon bra! =)

sedan kan man alltid hitta billig blodpudding i affären…

ska kika i min hund godisbok om godis utan spannmål….

Mvh TinaH

AnneN
0

#10 blodpudding kan ofta innehålla spannmål =/

_**/Mvh Anne

TinaH
0

# 11 visst f*n….tänkte inte på et :/

Mvh TinaH

Musiken
0

du kan ju torka kyckling eller annat kott om du inte vill ha bara lever :)

Du kan ju aven spara sma bitar fran nar ni har kott till middag och torka det som blir over, eller ge henne farskt.

rulda
0

Tussen är väldigt kräsen med sitt hundgodis. Tycker nästan inte om några sorter alls.
Jag brukar pröva lite olika när vi tränar och det han tycker mest om är paprika och banan. Morötter och gurka går i det också.

Svea-
0

Har du kikat på http://www.jameswellbeloved.se/

tror dom har godis oxå…vet om detta är helt rätt nu dårå..men ett försök från mig till dig,,,

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Soffe
0

www.nordichundfoder.com har torkat hundgodis i olika sorter.. Jag tror inte att det innehåller spannmål, men det står inget om det.. Man kan ju annars skicka ett mail till dem och fråga..

AnnL
0

#14 Här har jag ocskå en kille som är frukransvärt kräsen när det gäller godis. Det enda som funkar här är korv eller köttbullar. Köttbullar gör jag själv av oxfärs. Torkade blodbudding för ett tag sedan men det var gott en dag. Och det måste ju vara något dom verkligen gillar när det är belöning.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

minja
0

Jag köper godis ifrån www.canis.se . Dom Provit godisarna och thrive är ruskigt smaskiga tycker både hunden och katterna här hemma. Det är ju torkade saker och jag tror inte dom skall innehålla sannmål men jag är inte helt hundra. Får kolla på innehållsförteckningen nästa gång. Men dom rekomenderar jag verkligen annars….. Tyvärr står det inget på hemsidan om innehållet.

AnneN
0

#15 tyvärr innehåller deras hundgodis ris Rynkar på näsan

men tack för förslaget iallafall.

#18 Vore verkligen jätte snällt av dig om du ville kolla innehållet nästa gång du köper Glad

_**/Mvh Anne

HannaM
0

Är det bara här i stan det finns en hel del olika torkade köttbitar? Både lever och såkallade ovvechips som består till 100% av kött. Torkade våm och annat gott finns också.

AnneN
0

#20 vad är det för butik som har det?

_**/Mvh Anne

AnneN
0

#22 jo men är det någon speciell kedja, tex djurmagazinet eller liknande?

_**/Mvh Anne

HannaM
0
HannaM
0

Har inte tänkt på vad det är för butiker men jag har sett det på en hel del ställen. Kanske är något som bara finns här.

Svea-
0

AnneN
0

#26 tack för länkarna, hittade en del där, ska bara kolla upp vad det kan kosta att få det skickat hit upp

_**/Mvh Anne

Svea-
0

okiiiii…kanske du kan kika på hennes länkar oxå..ev någon med samma sortiment närmre dig..?

minja
0

Jag kollade på Thrive godiset och på kycklingen så stod det: White Rice högst upp. Men på Lammen från samma tillverkare så stod det lamb 90%, gluten-free wheat, potato, rosemary extract. Så den verkar vara "godkänd" iallafall.

AnneN
0

#29 jo det kan fungera om det bara är gluten som hunden inte tål, men om hunden inte tål resten av vetet heller så är det värre

_**/Mvh Anne

Karizma
0

jag hittade en bra sida där det var flera rec på godis kanske finns det någon lilla valvet gillar o kan äta med :)

http://www.phweb.se/Elvisen/Nagra%20recept%20pa%20hundgodis.htm

AnneN
0

#31 tack för tipset, fanns iallafall ett par som kan fungera med lite modifikationer.

_**/Mvh Anne

spikes
0

32,nu vet inte jag anne för jag har inte läst på påsarna,men både på ÖB och Ica maxi finns det påsar med torkad vom och gristryne plus knorrar,kan det vara ide att köpa lite sånt och skära/klippa till i småbitar och använda när man vill vara lat?

Freke
0

Bravo har en del torkat..

Bravo djurfoder

Hundgodis i Sverige

Cracker Jack

Det är väl vad jag kan komma på på rak arm utan att direkt leta..

Lycka till AnneN

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Karizma
0

en fråga till er :) min hund är lite känslig i magen och flera saker jag vill köpa som är rök är det starkt för magen? visst förstår jag att de kan bli lite lösa i magen, men våran tös är som sakt var kännslig. Köpt lättrökt men det tar hon inte. Och sen det finns stora ben man kan köpa som är rökta (med nöt) vågar man testa ? Mycket godis men köper innehåller något som vete,majs jag har lusläst flera godisar på ÖB o Maxi för min systershund tål inte heller sån o jag brukar ha nån "muta" till henne :D men det brukar bli ett grisöra eller tryne till henne. Nu är man iaf en favvo när man kommer till henne :D

spikes
0

35,för mycket rökta grisöron osv osv kan dom reagera på så det ska man passa,men har man en hund med stålmage så är det inga problem…..vill man kan man tillsätta caroten i maten varje dag så håller sig magarna ok oavsett vad man ger…

Svea-
0

det här var mycket å läsa.. men CAROTEN…vad e det? eller är det morötter? jag ger mina morötter..eller pellets .. moröttspellets…

spikes
0

37,kanske är samma då?, för det ser ut som små oranga morots pelletsFlört,baserat på morötter…

Svea-
0

jaaaaaaa…hiihi….olew…? å grönsaker…jajaja…eller så råriver jag morötter…

AnneN
0

#33 Jag brukar ge henne grisöron lite då å då bara för att hon är underbar och förtjänar något lite extra att tugga på en minut eller två (sedan är det slut), men har inte tänkt på att man kan klippa det i mindre bitar, håller saxen för det? Obestämd

#34 Tack för länkarna Glad

_**/Mvh Anne

spikes
0

40,jadå en bra sax…eller en bra och riktigt vass kniv håller för detFlört

sissie
0

Jag jobbar i zoobutik och vi har en produkt som heter Treateaters Chicken Jerky/nuggets. Säljs på påse eller burk. Innehåller 100% ren kycklingfilé. Grossisten för den heter Pet Care ifall din butik undrar var den finns att få tag på.

OBS! Det finns kopior som har lägre innehåll av kycklingkött och därmed innehåller bl a vete som utfyllnad.

Pris på en påse är 49:- / 113 g och burken 165:- / 454 g.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

AnneN
0

#42 tack för tipset, ska tipsa djuraffären här om det. Glad

_**/Mvh Anne

sissie
0

Gör det för dom är riktigt bra och kan ges till alla allergiska hundar. OK, nästan alla. Det finns ju dom som inte tål kyckling.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Phandoraz
0

Lite ur sammanhanget men AnneN, har du sett det här: http://www.haromi.se/jpteatreespray100ml-p-661.html?cPath=20_105

Den hemsidan har även massa bra saker :)