Sabla hanhundar
Var ute i skogen och gick och stötte på en granne med hennes hanhund. Hon har flexikoppel och hanen sprang snabbt som ett skott fram till mina tikar. I allt virrvarr försökte han bestiga lilla Ronja. Hon är ju så ung än att hon inte sa ifrån så jag drog henne snabbt till mig. Tur man har snabba reflexer.
Han närmade sig även Shanti när jag halat in Ronja, men hon kan säga ifrån minsann. Hon fräste ifrån och gjorde ett nafs utfall.
Jag sa till grannen att hon bara sa ifrån när hon såg förfärad ut över Shantis fasoner. Och så tillade jag att jag absolut INTE vill ha Valpar.
P.s detta är andra gången en överintresserad hane flyger fram och detta p.g.a dessa dumma flexikoppel.
1 jag prata igår med en tikägare med visst jag gillar alla hundar oavsett kön det är mer ägare som inte har en aning om hur de sak fostra sina hundar där brister många o tyvärr är vissa små hanhundar som jag ser är odrägliga. Enja ryter oxå ifrån o gör som Shanti inte vill man ha en hane på sig, Donna nja hon är i sitt första löp nu men kan säga ifrån om hon tycker de är för påträngande. Men ofta har Enja redan talat om för div hundar vad hon anser okej o inte ;) Jag är helt klart tikperson men som sagt finns ju gullpojkar som jag verkligen gillar även de busiga, men de ska inte vara för-påiga hanar mot andra hundar. 
#2 Ja inte är det alla hanhundar som är så där tok pilska men denna och Shantis gamla bästis Humle är det tyvärr. Tikar ska kunna leka och umgås med hanar även om dom är okastrerade. Är helt hundra på att sådana hanar lätt skulle kunna "våldföra" sig på tiken även om hon inte vill. Måste vara jobbigt för hanen att vara sådan oavsett löptik eller ej.

Jobbigt då man möter hundägare som har noll koll på sin hund och ännu mindre respekt för dem som de möter 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Min hane vet inte vad han ska göra ens om tiken löper
. Han är visserligen ung, men lite kul att se. Vi mötte en liten tik som löpte och hon var väldigt villig, vände baken till min pojk hela tiden. Han brydde sig däreomt inte. Fast han är väldigt bak-fixerad och ska nosa, även när den andra hunden går på toa, det spelar ingen roll om det är tik eller hane
.
5 låter väldigt bra :) Jag har träffat på även unghanar som är överdrivet påiga med. men som sagt det beror på ägaren många gånger oxå. Att sniffa på baken är nartuligt, Donna har tillomed fått bada pga att hon ska vara under röven på Enja :S
# 1 Det är inget fel med flexikoppel, däremot fel på många av de som använder dem.
KL
Såväl hanhundar som tikar behöver uppfostras, allt skall inte sättas på i tid o otid. Översexuella hanar (ja de finns, men oftast är de bara ouppfostrade) skall inte gå i avel.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.