Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettot-off-topic
Läst 1720 ggr
R&Smatte
0

OT Dålig vecka

Ja jag grämer mig ordentligt just nu. Äter som sagt medicin dagligen livet ut p.g.a obotlig sjukdom (ej dödlig). Sjukdomen påverkar min vardag och missar jag tablett kan jag få problem med motorik, yrsel, tics, nervryckningar, domningar m.m.

Denna vecka har jag missat 4 st tabletter och dom ska tas inom en timmes tid när man skulle ha tagit den. 4 timmar har det gått innan jag kommit på att ta den. Det resulterade i många bakslag. Jag kämpar allt jag kan för att ta hand om hundar, hem och barn.

Jag är i alla fall stolt över mig själv att jag får vardagen att gå runt trots krämpor. Hade jag inte haft hundarna så hade jag inte varit i närheten av så som jag är. Lite klagande från mig…

Fridaaaa
0

Usch låter inget vidare :/
Du kan inte sätta på ett larm när du ska ta din medicin?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Shettisar]
0

Min pappa äter olika hjärtmediciner och han är otroligt glömsk.Men han har ställt alarmet på mobilen,så nu kommer han ialla fall ihåg att sköta sin medicin.Kanske ett tips? Mobil är ju något man har med sig överallt ändå.

AnneN
0

Usch, jobbigt då man glömmer ta medicinerna, det händer mig rätt ofta, fast tur nog så får jag inte så hemska effekter av det som du verkar få.

Att ställa larm på mobilen tycker jag är ett jätte bra tips (om man bara kommer ihåg att ställa det) Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Jobbigt att behöva ta mediciner o verkligen passa tider på dom. Anne kom på ett väldigt bra tips :)

[Shettisar]
0

#3 Ställer man larmet så är det bara att knappa in återkommande, så behöver du inte joxa med det varje dag,utan den ringer varje gång som du ställt in den på att larmaFlörtSkrattande

AnneN
0

#5 Oj, det tänkte jag inte på Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

R&Smatte
0

Det värsta är att jag har larm dagligen på min mobil, men ändå tycks saker komma mellan när jag slagit av larmet. Barnen får mig på andra tankar och ber om hjälp med nåt och sen är det som bortblåst. Jag har bett min man ringa och kolla om jag tagit medicinen så förhoppningsvis blir det bättring. Nu ringde min doktor och ville öka dosen för att förhoppningsvis ta bort symtom som uppkommit.

Usch vad svårt det är att skriva med en domnad arm…Rynkar på näsan

Michaela-N
0

Du får i så fall låta larmet gå medan du sköter det andra viktigare, så påminns du hela tiden av att du ska ta medicinen 3) och inte stänga av det förän när du verkligen fått i dig det :))

Maja2
0

Har man en sjukdom så måste man lixom lära sig att fixa den på bästa sätt. Får man konsekvenser av att glömma medicinen, så måste man lära sig ett sätt som gör att man inte glömmer.  Själv tycker jag att det går på rutin …  jag tar mediciner tre gånger per dag .. och det sitter i ryggmärgen. Men GÖR det inte det, se till att ordna det du behöver för att det ska funka!

joheck
0

Tänkte precis som Maja på det här med rutin. Jag tar ju bara medicin en gång per dag, innan jag borstar tänderna, men jag glömmer i stort sätt aldrig medicinen. Förstår att det blir jobbig speciellt när du får en massa biverkningar också… Försök få upp en rutin är mitt tips!

R&Smatte
0

Ja min sjukdom gör att jag måste ta medicinen prick i tid, annars rubbas dosen helt.

Maja2
0

#11 Vill inte låta tvär, men då är det ditt ansvar att se till att ta medicinen prick i tid.

R&Smatte
0

#12 Vet jag redan. Men jag är inte mer än människa.Flört

Maja2
0

#13 som sagt, vill inte låta tvär :)  Själv sitter medicineringen i ryggmärgen … kanske den hamnar där hos dig åxå till slut :)

R&Smatte
0

#14 Ja det är ingen fara. Hoppas det.

JohannaEkroth
0

Finns dosett med tillhörande liten larmdosa som larmar vid klockslag. Tyvärr dyr, men kanske värd investeringen: http://www.dosis.se/index2.htm

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

R&Smatte
0

Jag har en dosett. Men denna är väl som en mobil med larm och en dosett? Då fungerar det ju samma som det jag redan har.

R&Smatte
0

Står inga priser heller.

JohannaEkroth
0

Jo under beställning tror jag.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

R&Smatte
0

En sån vill jag ha. Kosta vad det vill.

R&Smatte
0

På apoteket kostar en fyra facks dosis med larm 375:-. Den ska jag köpa.

[Shettisar]
0

Annars får du ta till det gamla hederliga röd tråd om fingret Skrattande

Hoppas du finner en lösning som fungerar för dig ialla fall.

TjockaBerta
0

Har själv köpt en dosett för att jag alltid glömde medicinen men det enda den gör är att visa vilka dagar jag glömt att ta pillrena. Tungan ute

Hopplöst!

>>>Malum domesticum<<<