Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1508 ggr
Workingdog
1

Mina hundar (Och mig)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte göra en liten kort presentation om mina hundar här, för dom som inte vet vem jag är, då jag har varit borta ett ganska bra tag nu! :)

Ja Tyra är min lilla Cavalier/Cocker tjej som är född 2007, så hon blir 5 år i år ( oj herregud). En liten glad tjej som är väldigt mammig och som alltid vill hitta på något! Vi kör mest Agility men även Freestyle och lydnad, allt på lite skojnivå just nu, då agilityn som vi har varit seriösa med har fått lega på hyllan ett tag pga mina dåliga knän.

Lexi, eller Skogsstugan Ekstra, är min lilla schäfertjej som blir 1 år nu på fredag faktiskt. Ett riktigt energiknippe som alltid alltid vill ha något att göra och ute är det full fart! En riktig arbetsnarkoman som verkligen ÄLSKAR att jobba! Spelar ingen roll med vad! Men vi kör lydnad och bruks, vi har även prövat på lite IPO och det är något jag absolut skulle kunna tänka mig att testa på lite mer! För övrigt gör vi våran lydnadsdebut på U-DM om 12 dagar ( Nervös nervös nervös)

Sen har vi även 2 hundar till, en Dogue De Bordaux tjej på 5 år, och en Staffordshire Bullterrier tjej på 13 år. Dom är dock familjens.

Ja bara lite kort om mig då. Jennifer heter jag. Är 15 år, går i 9an och brinner för hundarna och djuren. Har alltid haft hund, har hållt på med hund sedan jag var väldigt liten men har börjat träna seriöst nere på brukshundsklubben sedan 2008. Håller även på med kaninhoppning och har också en liten gulhamster kille just nu.

Ja det var väl lite om mig och mina hundar :) Undrar ni något, är det bara att fråga :D

Tyra på bilden!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Workingdog
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så en bild på Lexi :) Eller Lillskiten som ni nog kommer få höra mycket av ;)

/Mvh Jennifer

[schäfernronja]
0

Oj herregud vad Lexi har blivit stor! Skrattande Riktigt fin!

Workingdog
0

#2 ja hon har blivit stor :) Fast hon är fortfarande riktigt liten Oskyldig Haha hon är i storlek som en Kelpie fast liiiiite större. Ja liiiten schäfer med andra ord :)

/Mvh Jennifer

joheck
0

Yay! Jätte fina hundar. Lexi låter mycket bättre än lillskitenFlört. Blir så avundsjuk på att du levt med hund hela livet, det hade ju jag också velat. Jag skaffade min första i slutet av juli förra året och då var jag hela 20 år gammal redan… (Är 21 nu). Du får ta och påminna oss på fredag så kommer ihåg att gratta Lexi!

Workingdog
0

#4 tack :) haha nää lillskiten låter ju bra Flört haha ja, mamma har hållt på med hundar nästan hela hennes liv, så det har gått i arv :) 
Och absolut det ska jag försöka hinna med att göra :)

/Mvh Jennifer

Michaela-N
0

Åh ska du på u-dm på Lidingö den 19:e? :D

Workingdog
0

#6 ja :) Jag ska dit både lördagen och söndagen då jag även ska tävla Agility ( fast med Tyra) :)

/Mvh Jennifer

Michaela-N
0

#7 Ah! Då ses vi! Vilka klasser ska du tävla i i Agilityn?