Vad tror ni?
Angåede färskfoder och torrfoder.
Är det dyrare med ett bra färskfoder? än torrfoder?.
Vad har ni för olika anledningar att inte gå över till färskfoder i så fall?.

När man har en hund som matvägrar mellan varven så är det lättare med torrfoder som går att spara. Färskfoder fick jag slänga de dagar som mat inte var av intresse.
1,Men det går ju att spara i kylen,i minst 3 dagar och på 3 dagar äter den säkert

2, Jaha trodde inte det höll mer än ett dygn så då har jag slängt en del i onödan. Nu med två hundar varav den ena äter mer så finns ej utrymme i frysen tyvärr
Platsbrist helt enkelt, när (om) jag får en stor frys kommer jag att gå över till färskfoder istället.
3,Okej
4,Ja det hade vi också ett tag,innan jag gjorde ett kap inne på elgiganten,det var en pytte buckla på frysen så jag fick den 1500 kr billigare,den skulle gått på 4000 annars,men det var som jag sa till försäljaren….jag ska inte stå och titta på den utan lägga mat i den i källaren hahaha…hoppas du hittar en bra frys
.
#5: Behöver tyvärr en större lägenhet innan det blir aktuellt för en större frys här. Min etta i Umeå hade däremot ett fullstort kylskåp och en fyllstor frys. *saknar*

Mischa har jag gått över till färskfoder, går nog jämnt upp med vad det skulle kosta att ge ett ganska bra torrfoder.
Velvet har jag fortfarande på torrfoder då det inte finns att få tag i spannmålsfritt färskfoder här.
Men hade jag haft större frys så hade istället valt att Barfa
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
7,ja precis det skiljer inte i kostnad på detta,kul att micha käkar det i alla fall,hoppas du sedermera kan köpa en större frys så velvet kan få barf också,för hur det än är så är det det bästa att ge en hund
Jag har gett dyrare torrfoder o gick över till färskfoder nu vet jag inte exakt, men tror att färskfoder kommer räcka några dagar extra=billigare än torrfoder. Dok har jag märkt att hon tjockat på sig lite men det som var roligt är att hon åt under hela löpet inte en dag har hon matvägrat :) Vissligen ätit mindre då det vart så varmt men gett henne sent som tusan på kvällen.

Mina hundar har aldrig varit så fina som när dom går på färskfoder. Det blir ganska mkt billigare oxå =)
Willma går på färskfoder + BARF, glansig och fin päls och bra i magen har hon varit, nu vill jag bara ha hem henne från sjukhuset oxå ;)
"En stund i taget - här & nu"
9,Går dom upp utan förklarlig anledning,så ge lite mindre bara…
10,Precis men många tror att färskfoder är så mycket dyrare,man skulle vilja nå ut till många flera med motsatsen
.
11,Hoppas du får hem henne snart,måste vara jättejobbigt för dig.
utrymmesskäl… köket är jättelitet trots att det är en fyra och vi har bara ett kombinerat kyl/frys:( enda stället en frys skulle få plats är i vardagsrummet och där vill jag inte ha en frys ståendes…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Jag hade mer än gärna gett mina hundar färskfoder om det inte vore för att fyra av dem inte äter färskfoder, utan endast torrfoder.
Sen känns det lite otympligt att ha med sig om man ska t.ex ut och resa och semestra. Det luktar ju ve och fasa, men enligt mig är färskfoder KANON bra.
Men att ge färskfoder för mig hade varit bra mycket billigare än torrfoder.
jätte lätt fråga på varför.
färskfoder får ej plats i frysen… så lätt va de. Och nej, ja kan ej ha extra frys i min lägenhet.
nån gång i framtiden ska ja ha de, men nu går de ej.
sen e ja nöjd m torrfodret ja har
13,Haha näe jag skulle inte heller vilja ha en frys i vardags rummet
,ett tips är ju att sätta den i källaren….OM det går
.
14,Ja det är en anledning många tar upp,tipset där blir ju då att kolla upp återförsäljare dit man ska,skulle det vara så att det finns en annan sort just där,så gör det inget om man har en annan den tiden,färskfoder kan man skifta utan att det skulle bli dåliga magar osv osv,ett bra färskfoder luktar inget annat än kött och möjligen vom,och är det fräscht så luktar det inte illa.Man vänjer sig vid lukten annars får man tänka som så att det är i hundens näsa det ska lukta gott,inte i våran
12, Ja jag ska minska lite det har det hela med värmen o göra hon orkar ju inte gå så långt de varma dagarna därmed gått upp lite men inte så hon kan dömas som överviktig, men ser lite otrimmad ut 
17,Ja precis…det är samma med Snodden när det är så här varmt så får han en halv till en dl mindre mat,beroende på hur mycket han varit ute och jobbat
#16 i källaren finns bara en tvättstuga för huset.. förråden har vi på en kallvind i nästa trappuppgång så det blir alldeles för krångligt 
Men när jag vinner på lotto så ska jag skaffa ett hus med en jättefrys 
/Ingalill
19,Håller tummarna att du vinner då
#20 jag med
tänk en stor trädgård till Åskar och en stor kattgård till katterna.. vilken dröm det vore
ungarna är nöjda så länge de får en pool;)
/Ingalill
Jag har inte jämfört priser på torr o färskfoder. Men det känns som färskfodret är billigare. 14 kr för en stor korv av klass färskfoder. Den räcker drygt 4 dagar tiii Silver. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
22,Ja för din del är det superbilligt
puttar till denna kanske någon är så duktig på räkna ut vad era hundar igentligen kostar när de äter färskfoder o hur mycket det kostar med torrfoder :) Jag tycker foderkostanden har sjunkit sen jag bytte till VoH färskfoder men jag ger oxå torrfoder+ råkost.
Kostar lika mycket (eller är lite billigare, minns inte) än Magnussons meat and biscuit. Däremot, veterinärfodret han äter just nu, kostar typ 5 ggr så mycket >.