Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1377 ggr
Frida B
0

Vad tror ni?

Vad tror ni en schäfer/finsk lapphund behöver i motionsväg varje dag för att må bra? jag vet att det är svårt att säga men på ett unifär?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

AnneN
0

Är ju väldigt individuellt, men det är 2 aktiva raser så skulle tippa på att de kan behöva ganska mycket aktivering, speciellt mental sådan + fysisk.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
0

Ja, det är väldigt svårt att säga …  säg att ett minimum är promenader på minst 1.5 timmar per dag, samt mental stimulering av olika slag. HAR du en sådan blandras, eller funderar du på att skaffa?

Frida B
0

#2 jag passar en men hennes ägare funderar på att avliva hunden, då hon rymmer hela tiden, men det är bara understimulans det ser jag på långa vägar då hon ofta är stressad och hispig. så vi funderar på att säga att vi kan ta över hunden då hela familjen älskar henne och hon är väldigt fäst vid mig, härom dagen rymmde hon till och med hit…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Forest]
1

3 Då skulle jag överta henne om jag våre er, menar gillar hela familjen henne o ni är villiga att ge henne stimulering o mortion så varför inte :)