Hundras som passar mig?
Hej,
Jag heter Mirre, och är 12 snart 13 jag ska köpa en hund till sommaren då mina föräldrar tycker att det är dags för en till… jag är intressserad i Agility, lydnad osv. jag är ute mycket och det vill jag att min hund ska kunna vara. jag vill ha en liten hund inte större en, en cocker spaniel om någon har förslag på en hundras, blandras som gillar vatten och vill helst bara mysa är smart och lättlärd i mindre storlek så är det väldigt hjälpsamt… är tacksam för svar mvh//Mirre
Jag svarar papillon eller phalene. Dom är lättlärda, smidiga, snabba och väldigt familjekära. Blandras som har dessa raser i sig eller en renras. Jag har själv en phalene/papillon/shitzu blandis som är väldigt klok.
1 bra tips.
TS jag skulle någ kolla på SKKs hemsida där har du rasgrupp 9 http://www.skk.se/hundraser/?group=9. Själv har jag två dvärgpudlar denna ras kan passa Er väldigt bra med. Lättlärd smart o roliga är någ något jag fastna för sen är de otroligt söta, kräver förvisso en del pälsvård men en vältrimmad pudel är inte så jobbig att hålla tovfri.
Men kolla in rasgrupp 9 på skks hemsida jag länka^^
Bjuder på en Enja bild-drvärgpudel 
åå vilken sööööt tack
Håller med Forest, kolla in rasgr. 9
kom på en ras jag verkligen tycker är trevliga Boston terrier, vet inte exakt hur dom är o hur frisk rasen är då jag bara träffat 2 av rasen. 
tack ja, hon är söt, våran lilla sockervadd 
alla säger det men jag har såå himla svårt att välja!!!!!!!!!!! alla raser är fina
#6 Vad säger dina föräldrar angående ras?
bara att jag inte får ha en jakt hund eller chihuahua
Vad har ni för hund nu?
vi har en labrador mix
#10 Ah… nu kommer jag ihåg, du frågade om hjälp före jul om jag inte minns fel?
Har ni inte resonerat ihop i familjen om vilken ras i grupp 9 som skulle passa er?
Hejsan! min hunds helsyskon finna ute nu, bostonterrier/dansk svensk gårdshund.Min är drygt ett år och älskar Agility och ska göra sin första tävling i maj, grymt smidig hund och otroligt lättlärd