Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: valpar-avel
Läst 1551 ggr
[Forest]
0

Läsa på lite om avel

Förra fredagen åkte Enja till den utvalde hanen. Jag har läst på hyffsat om avel men jag undrar om ni har bra lästips att ge. Då jag är fodervärd vill jag ändå veta vad "händer exakt denna vecka osv" :)  Tycker detta är otroligt spännande och intresant, och för oss är det på tapeten oxå.

AnneN
0

Har du kikat på de artiklar som finns om avel här på sajten?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

1 jag dessa har jag läst på :) tänkte om det fanns kanke andra gudlklimpar man kan läsa. Jag har läst 1 pudelbok om avel sen lite här och googlat mig till lite. Enja vart stora syter i natt med, vart bara en valp en liten pöjk  :)

AnneN
0

#2 Okej, har du kikat på http://kennel.ifokus.se/, där kanske det finns en del att läsa både i artiklar och trådar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

2 åh den har jag itne änds tänkt på :)

[Forest]
0

Har dåligt nät så kan tyvärr inte skapa nya trådar, (inväntar nytt nät nästa fredag som tidigast byter levrantör efter strul med nätet). men iaf jag kan berätta att Enja har en härlig rund mage nu :) Hon är i sin 6e vecka och magen kom för 2 veckor sen. Hon är lite klumpigare nu o man får gå lite saktare nu på promenaderna.

Hon är oxå rätt grinig andra hundar ska inte komma fram o hälsa anser hon så vi är inte med andra hundar mer än promenadkompisar 2 olika hundar. Hon är annars glad o go busar lite med Donna men anser att Donna ska sluta upp med vara så små jävlig som hon är :P

R&Smatte
0

Nämen! Här har jag missat nåt! Vad skoj Forest. Åh, kul att det väntas smått. Då följer jag med spänning hur det går för finaste Enja.

[Forest]
0

6 :) Det är jätte spännande detta jag tyckte jag kände igår lite när hon låg på mig framför tvn. Det ser jag nu fram imot att det sak röra sig i magen. Hon är beräknad till den 11 Maj Glad Jag hoppas att jag är ledig o kan vara närvarande när hon ska valpa för det är en sak jag gärna vill vara delaktig i oxå. Om jag är det har jag vart med i hela förloppet :)

[Forest]
0

här ser ni bilder på magen lite dåliga bilder o hon är jätte långhårig men inväntar ett skär så ska hon klippas ner :) http://pudel.ifokus.se/discussions/4f4e9fe088f47257d901d0eb-wiiii-antligen-lop?discussions-1 även bild på den blivande fadern :)