Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1248 ggr
R&Smatte
0

Ridning mellan tikar under löp

Japp, konstaterat att Shanti löper hon med. Ronja vill gärna rida henne och Shanti tillåter det MEN för mig är det inte oki. Ronja väger närmare 7kg och Shanti 3kg. Ronja kan väl skada henne om hon gör det? Menar att viktskillnaden är så stor. Annars vet jag ju att tikar som löper brukar avreagera sig på varandra.

[Forest]
0

haha ja du här har Enja lockat med sig Donna (som ej har löpt än) för att göra lite ritter ;) Så uppenbart avslöjande är det o hon vet mycket väl vad mattes harklande betyder. Tror inte de kan bli tjavs mellan tikar iaf inte om de är bra kompisar mm men det kan leda till stress, därmed kommer mitt harklande o jag tycker väl inte det ser jätte roligt ut heller. Men de höll på o delade ena red o så bytte dom.

Maja2
0

Ibland är det lek, ibland är det stress, det gäller att se på sina hundar vad det handlar om :)

[Forest]
0

TS nja jag tror inte att hon kan skada Shanti missa den frågan. Är det vid löp så är det inte så jätte stressleraterat tror jag mer frustation o visst kan det i sin tur leda till stress. Men jag harklar lite så får de något annat o göra, köpte på mig lite skor-tuggben de är poppis här hemma.