Vad tänker ni?
Om jag säger korsning riesenschnauzer/schäfer - vad säger ni då?
Jag har redan en egen grundtanke men vill höra fler åsikter.
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Envis & mycket aktivitets/motionskrävande men kan vara underbar om den kommer till rätt ägare (som alla andra hundar)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kanske låter elakt men "ful" e de jag får upp.. Får upp en bild i huvudet på hur den skulle kunna se ut o de tilltalar inte mig alls.. Tänker nog inte så mycket mer än det och väldigt krävande ^^

Tror nog att det skulle bli väldigt krävande hundar, både psykiskt o fysiskt. Inget för svensson-familjen. Sen exteriört så tror jag att jag håller med #2 "ful" är det som dyker upp.
ful.
Sen jävligt krävande hund. Får hoppas att man hittar valpköpare som orkar och vill lägga engergi på en sådan hund, ja vet, för ja har en hund med dessa 2 raser… + 2 till
Vet en rottis å risen… ful som in i h-lvete, men de rolifga är, att denna hanhund, ser ut som en rottis, men har risens 'skägg''.. tror dock inte denna herrer lever längre, jobbigt liv till han kom te en bra förare.
har träffat just denna blaning
Nu kan alla se olika ut och vara helt olika men tar efter denna o hur jag tycker han var. Trevlig,snäll arbetsglad med egen vilja. Krävde mer aktervering han hade mer schäferns arbetsvilja? Var verkligen inte ful 
Det här är en riesensnauzer/huskytik jag hade en kort tid. Kunde inte ha kvar henne pga att hon ville vara alfatik och det ville den andra tiken också.
Hon var 25-30kg, hade huskylik kropp fast med riesensnauzerns muskulatur. Trots det terrierlika utseendet, så var huvudet under skägget format som på en husky, men med kraftigare stop/ögonbryn. Hon hade sporrar på baktassarna, som man inte gärna fick röra. Fick ha henne kopplad för att inte bli biten när jag klippte klorna på dem.
Hon var stark och hård, hade en barnslig, jobbig energi och huskyns känsla för flock. Hade nog varit en bra draghund, om hon fått chansen.
Nu är ju schäfer och husky helt olika hundar, men utseendet borde bli ganska likt, fast mörkare förstås.
Beklagar den dåliga bildkvaliteten, har ingen scanner.
Krävande hund.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har haft korsningen och hon var:Krävande på alla sätt. Speciellt psykiskt men framförallt fysiskt.Aldrig mer vare sig den ena eller andra rasen och inte blandat heller.
8 du råkar inte ha bild på henne kan vara roligt o se :)
6 så söt :)
#9Tyvärr inte på denna datorn,men ska se om jag kan ordna…Men lovar inget
6 hitta en sida det var före o efter bilder på trimmning det är din blaning på den hunden du visar :) http://www.trimsida.se/blandras.htm svart tik som heter Ida väldigt söt.