Äter kottar och annat
Jag och min man har lagt märke till att Ronja mer än gärna tar kottar längst promenaderna och tuggar sönder/äter. Sen annat äckligt som hon hittar ute tar hon och tuggar på. Häromdagen tog hon ett gammalt ben (såg så ut) och vad som såg ut som lerkokka.
Varför gör hon så? Kan inte vara bra för magen med kottar i den.
*Tass*
Min valp gör likadant! Han ska alltid ha en kotte i munnen på promenaderna. Som han tuggar sönder och sedan tar en ny.
Vet inte vad detta kan bero på, ibland tar han pinnar och bär på också, funderar på om han helt enkelt vill ha någonting att bära under promenaderna..
#1 Ja så kan det vara. Idag kräktes Ronja ut lite kott rester och som jag skrev så kan det inte vara bra för magen.
#2 Ush då.. Silas kräktes upp plastbitar från en bandyboll i morse 
Jag hoppas han fick ut allt, så inga bitar ligger kvar i magen.
Läste på google att man INTE ska tillåta hunden att äta kottar. Dom kan fastna i magen och då blir det operation. Om man inte får hunden att sluta äta dom eller andra dåliga saker så är munkorg en lösning stod det.
Jag vill inte att Ronja ska hamna på operationsbordet så munkorg i skogen kan vara en bra idé. Vad tror ni?
#3 Plast är inget bra alls och det fastnar med all säkerhet mer än kottar. Shanti är likadan, ungarnas leksaker som råkar hamna på undervåningen tar hon. Så vi har gjort så att ungarna inte får ta ner nåt av sina leksaker på undervåningen. Vi har även satt upp en barngrind till trappen så hon inte ska ta sig upp i deras rum om dagarna.
Ne hundarna ska inte äta kottar så har man en hund som gärna tar kotta o dessutom biter sönder dom så ha med annat o ge dom, pipleksak som bara andvänds till promenad eller annan bra bär leksak som bara har till promenaden. Då behåller den statusen o blir rätt aktraktiv leksak att "äga" :)
#6 Bra tips! Ska genast prova det. 
7 Det är kanon bra att avleda dom med något annat o just en sån "leksak" som man vet om de gillar är kanon bra att ha med sig ut :)