Höll på att gå illa
Upptäckte imorse att Ronja löper. Och nu när vi var på promenad kom det en mötande hund. Jag hälsade, frågade om det var en tik eller hane när ägaren fråga om dom fick hälsa. Innan han svarade började han släppa efter kopplet(flexikoppel) hunden rusade mot Ronja. Då sa han att det var en hane. Jag skrek: Min tik löper!! Då halade han in hunden. Jag sa att nästa gång kan han svara innan han släpper hunden. För det kunde stått honom och min tik dyrt om dom kommit ihop. Idiot säger jag bara. Så arg att jag kokar.
Phu ja ibland undrar men lite vad vissa tänker med. Det är flera lösa hanar som kommit när vi gått promenad när Enja o Chanel har löpt. Chanel sa aldrig ifrån men satte sig ner ;) Enja fräser i från hennes bak rör man inte bara så där ;)
Kom på kanske därför Ronja är lite dragig på sticka ut oxå? Jag väntar än på att Donna ska löpa jag tror hon kan bli en liten stickare om jag har otur. Men jag har alltid dom kopplade o stenkoll när det är löptider, men rymma genom häcken eller staketet som är lite halvisset går någ :C
Ja jag misstänker starkt att det är därför hon försökt ta sig ut.