Hunden har ätit Revaxör
Okey, Hicka har fått för sig en massa idiotier och har nu i natt ätit Revaxör. Sådant man använder till öronen om man har vaxproppar odyl, halva flaskan var kvar och numera är den tom. Hunden stinker revaxör ur munnen så jag får fnatt!
Till min fråga, vad kan jag göra åt det hela? Har läst bruksamvisningen flera gånger om, googlat och letat över nätet men har inte hittat ett jota. Ska imorgon/senare idag ringa veterinären och höra med dom vad dom säger. Stog absolut ingenting vettigt på bruksamvisningen, finns det någon här inne som vet vad man kan göra eller om det är ofarligt.

Ursäkta att jag skrattar lite…
men har hon sett reklamen på SB12? och trode att man kan ha den till munskölj också? =)
Tycker du kommer me kloka förslag själv, att ringa veten när dem öppnar.=)
ring veten…..men har du koltablettr eller pulver till flytande kol hemma kan du ju ge det för säkerhets skull,det är ju inget farligt….vilken bushund

Även jag råder dig att ringa veterinären för säkerhets skull… Märks det på henne på annat sätt än att hon luktar revaxör?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ska väl inte vara så märkvärdigt egentligen.
Vet inte om det klassas som ett läkemedel, då kan du ju ringa Läkemedelsupplysningen, telefonnummer: 020-66 77 66
dom borde ju i såfall veta något om revaxör kan innehålla något som är skadligt att förtära
≧◔◡◔≦
HUr har det gått??

Var hos vet, fick ett spydigt svar tillbaks "Men du ser ju själv om hunden är förgiftad". Ingenting alls har hänt med henne, hon är som vanligt bara det att hon har en hemsk illaluktande revaxör andedräkt.
vilken veterinär var du till?

Då hade jag svarat henne, "om du är vetrinär, så bore u välja annat svar, för etta är inte alltid så lätt och se, för et kan vara så att detta är min första hund!"
IDIOT-VETRINÄR!!
6, vilken dum jäkel:-(,men då är det säkert inget, och vill du så kan du ju ge koltablett ändå, det kapslar ju in eventuellt gift om det finns nått….hoppas det går bra:-)
Hej!
Min lilla valp fick också för sig att revaxör är något som är fruktansvärt gott och snaskade i sig drygt en halv flaska. Någon som har mer information om det kan vara farligt för hunden öht? Hon beter sig för övrigt normalt men man kan aldrig vara riktigt säker.
10 ring vetrinären har ingen anin om vad det är i revaxör eller om det är giftigt.
Giftinformationscentralen hade inte öppet vid tillfället, men hunden har varit hos veterinären och det var inga konstigheter. Kan nog anta att revaxör är ofarligt för hundar!
12 Skönt o höra :) Hur kan de äta revaxör det verkar ju vara gott eftersom flera har stoppat i sig detta.