Tugga glas....
Jag kom hem ifrån skolan för ca en timme sedan, och så säger pappa "detta hittade jag i käften på Gaia idag" och så visar han en stor glasskärva. Han säger även därefter att "hon har krossat ett glas för jag hittade detta också" och så visar han upp botten till det krossade glaset. Jaha, tänkte jag.
Sedan gick jag in i mitt rum och såg glassplitter överallt, så jag tänkte att "men vad trevligt, pappa, att du bara låter det ligga där så Gaia kan skära upp såväl tassar som mun, hals och mage!" så då fick jag sätta igång med att plocka och dammsuga.
Jag blir alltid så nojig över mina fötter då jag haft glassplitter någonstans, så just nu sitter jag på helspänn och ber till gud att det inte ska ligga någon skärva kvar någonstans som hon får i sig…
Har gått igenom hennes tassar och mun och hon verkar inte ha skadats någonstans i alla fall. Hoppas det nu då. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Rent spontant så känner jag: men herregud så makabert! Hunden har vält ner ? ett glas inne på ditt rum…. din pappa hittar hunden med glas i munnen…. jag hoppas vid gudarna att han åtminstone stängde dörren in till ditt rum så att inte hunden gick dit mer!
#1 Ja, så gick det till. Brukar alltid kolla så det inte ligger något farligt eller viktigt framme då jag åker till skolan men jag hade tydligen missat detta glas idag. Och nej, han stängde inte dörren, så jag var beredd med ett riktigt vredesutbrott då jag insåg detta.
Han verkar inte ens ha gått och kollat vart det kan ha varit mer än att "hunden förstörde ett glas"…
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
I mina öron låter det som oaktsamhet … om han hittade glas i hundens mun och inte gjorde mer åt saken.