Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 2174 ggr
R&Smatte
0

Katter som inte gillar hundar

Vi har försökt vid flertalet tillfällen att vänja min hund/hundar vid syrrans katter. Men även om Shanti gillar katter som gillar inte min systers katter alls Shanti och fräser och ser ut att vilja hoppa på henne dom gånger vi provat.

Kan katter någonsin vänja sig vid hundar om dom beter sig så här?

Även när Shanti var valp ogillade dom henne.

AnneN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jodå, har själv ett par katter som inte alls var det minsta förtjusta i hunden från början, men efter att de bott ihop någon månad så började det gå bättre och nu kan det se ut som på fotot med Velvet & Tussan. Tussan verkligen hatade hundar då hon flyttade till oss.

Men det tog som sagt tid och då bodde de ihop i våran lägenhet. Vet inte hur Shanti är med katter, men Velvet är väldigt kattvan och respekterar om katterna inte vill leka med henne (oftast), vilket jag tror underlättar en hel del.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Vi hade en katt som verkligen hatade hundar o ne hon lärde sig aldrig att hundar kan vara okej iaf dom man känner. Hon var inte rädd för stora hundar gav sig på o läxa upp leonberger så han lärde sig att inte jaga våra katter. Men vi hade ofta grannens hund på besök eftersom hon var alkholist (hon var periodare o trevlig djurvänn men hmm ja..) så var det ingen större koll på honom i alla lägen Han visste att han var så varmt välkommen till oss, denna hund gick hyffsat han slapp iaf få sig en snyting. Sen var flera av våra katter livrädda för hundar men han var helt okej även för dom. Så kanske hade även Mio lärt sig att vissa är okej men jag har svårt o tro det, hon gilla igentligen inte andra katter heller förden delen. TS varning lite för katter kan skada hundar så när ni är hos din syster sätt gärna för galler så katterna känner sig trygga, på så vis kanske dom lär sig oxå att se lite mer av hundarna på tryggt avstånd. :)