vibrationshalsband
någon här som har testat vibrationshalsbanden till sina hundar?
har en knäppis här som skäller på bara mig=((
får heller inte gå in i fågelhuset utan att han skäller o knuffar på mig.
han är 2 till sommarn och det är bara ute som han håller på som tur är.tar gärna emot tips o råd.ska beställa tid för att ta bort kulorna om det nu kan vara hormoner som spökar för han skäller extra när det är dags för mitt löp=)
Hundar ser inte mens som löp det ser itne dig som någon löptik. Vad jag undrar är vad brukar du göra med hunden? Är han bra på hålla kontakt med dig? vad menar du med skäller går han efter dig o skäller på dig? förklara lite närmare. Vibrationshalsband hmm jag ger inte mycket för det då jag anser att det är snabbfix man tar inte problemet till grunden som jag mer tror är bättre.
Vill du verkligen att han ska assosiera dig med något negativt?
Om jagvar du så skulle jag rusta mig med en sån där godispåse man har när man tränar och varje gång du går förbi hunden eller han kommer mot dig och skäller så skulle jag kasta ut en nävee med godis åt motsatta hållet så att han i stället ser dig som något positivt :)
2 Vissa tror mer på att hunden nu kanske ser mer belöning med att jag skäller=får godis så blir det värre. Därimot kan jag tycka att du ger bra förslag ge hunden mer gottis o träna mer med den. Avsluta med godissök kanske lägga in godissökandet när man ska gå in i fågelrumet då genom kassta ut godiset innan den betersig o skäller+knuffar på ts :)
känns som om han inte vill att jag ska göra något utan honom.vill hela tiden ha uppmärksamhet när vi är ute.och eftersom jag är ute alla dagr och ger de andra djuren mat så borde han ju ha vant sig vid detta laget.inne funkar det.läste att just vibration ska vara bra för att bryta just när han börjar.godis funkar inte ej heller ignorering.skäller inte då han vet att jag kan få tag i honom.ska tillägga att han är newfoundland/landseer.om det nu skulle ha med just rasen att göra.även om jag ligger och plockar ogräs och han är vid sidan om så börjar han skälla.hm… blir verkligen inte klok på detta .har haft 2 hundar innan och de har aldrig uppfört sig på detta vis.
4 han vill ha all uppmärksamhet allså. Hur mycket akterverar du honom? Vad gör dom andra i familjen med honom, akterverar dom honom något?
Akterveringsboll kan vara något men då måste du höja kanske statusen på godis inte vanligt leversnittar funkar utan kanske godare godis, testa o koka nötlever- ungstorka den koktta levern sen. Detta godis är mycket svårt att neka till, jag brukar vara den som är den mest aktraktivaste matten på hundkurser när detta godis finns med i leken. Ha detta godis med annat godis så tar det lite smak då kan man blanda godiset lite med något enklare godis ;)
gubben fixar motionen och jag allt annat från mat till kloklippning
ska ta upp lever nu och tina och sen torka.hoppas att jag får bukt på det.vill ju inte ha honom inne när jag är ute.satte mig på terassen igår med datorn och då skällde han oavbrutet i 20 min.slutade me att jag fick gå in.
6, koka den först :) Sen hoppas jag att du får mer tips på detta. Men jag kan tänka mig han behöver mer kanske antervering än bara promenader o vara med. Allså lite mer för hans hjärna :) Nf är en lunkapåhund men de har en hjärna som behöver andvändas för tröttas ut oxå, jag har haft hand om en som var så nöjd med livet på gård mendans den andre krävde mer aktervering. Inte mega mycket men iaf lite var en klippa på spåra, blodspår och leta efter saker var hennes "jobb" :)
Precis som ovan skrivit är mer aktivering något att satsa på. Vissa hundar kan gå hur långt som helst utan att vara nöjda. De behöver hjärngympa. Nina Ottoman (tror hon heter så, eller Ottosson?) har gjort aktiveringsleksaker till hundarna som är populära. Vi har en Australian shepherd hemma, och går man i två timmar vill han ändå leka och kasta boll. Men efter att han fått träna huvudet i ca 10 minuter med Ninas leksaker så la han sig ner ett tag och var jättetrött. Det räcker ibland med att kasta ut godis på marken som hunden kan gå runt och leta upp, så är den lagom trött senare :)

Om nu din sambo sköter promenaderna o din hund skäller på dig när du är ute, så kanske han kopplar ihop dig=inne sambo=ute och han vill att du ska gå in, för det är där du "ska"vara. om du börjar ta små korta promenader med honom varje gång du ska ut så kanske det avhjälper problemet, Du tar ut honom på promenad och det blir kul att du går ut?
Pappas hundar har alltid hållit höns, katter, ankor och annat utanför trädgårndsgränsen, sen ute på gården, åkrar o hagar får de vara så mkt de vill. så hunden har djur UTANFÖR trädgården, men däremot så tycker han att djuren är hans och kommer det räv eller annat så skyddar han dem. med detta vill jag säga att hundar lär sig var hundar/människor/djur "ska" vara och vill hjälpa till att hålla ordning på saker o ting.
Vet hur han är (det är min mamma som är gnagarlover). Han skäller för uppmärksamhet helt enkelt. Kan börja på mig med men värre med mamma.
Ignorera hjälper inte heller. Han kan även skälla om man t.ex ger han komando som t.ex "ligg", då kan han skälla och "prata" av någon anledning också.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.