hundmat
jag måst byta hund mat åt min lilla pax han äter nu robur och har börjat spy av maten och så får han inge underhuds fett :( undrar vad som sku va ett bättre altrenativ ? har nån nåt förslag tack på förhand
http//www.raakisliv.blogspot.com
läs gärna :D
Färskfoder?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
de gillade han inte har provat han e kräsen som bara den. Han är en chihuahua :)

Gå till din djur-affär o be om tarm-flora (balanserar upp tarmpaketet) Sen försök att hitta ett nra kvalitetsfoder, t.ex orijen som har animalsika produkter först i innehålls förteckningen. eller ring till din uppfödare o kolla vad han gick på innan.
halla foder! (standard vet ja ej) men lila säck, tycker ja e ass bra.
sen finns de ju sjukt mkt bra foder.
# 4 Gör det?
5 på vilket menar du nu? att de finns sjukt mkt foder? ja de finns de ju, om man ska kolla på sorterna, sen barf burk å allt skit som finns ;)
# 6
Nej det finns inte en massa bra foder, iaf inte om man lägger till miljötänk, o knappast utan heller.
BARF finns inte på burk, o burkmat är ytterst sällan bra foder.
Ett bra foder innehåller mycket animalier o ytterst få spannmålsprodukter o väldigt lite kolhydrater, helst under 10 %, om alls några.
Bra mat enligt mig är BARF, Vom og Hundemat, K9 naturals, Natural Diet, taste of the Wild o Ziwi peak. Tyvärr är alla utom VoH transporterade över halva jordklotet.
BARF komponerar man själv utifrån vad som finns tillgängligt.
inte alla hundar som tål barf heller..
men nu drog jag till med ''sjukt'' mycket… kanske inte ska göra de när folk tar åt sig så.
TS vilka färskfoder har du provat? Våra hundar har ratat klass- där har alla 3 ratat den då räknar jag med våran fd hund. Bravo uteslöt jag oxå då varken Enja eller fd hunden ville äte det, de har därimot gillat nordic nu ger jag VoH och orijen-torrfoder dessa är det dom har ätit med hyffsad glädje iaf. Foder jag kan rek att man provar ändå är dessa VoH färskfoder, torrfoder orijen o taste of the wild den har mina ätit bra oxå o har än kvar lite o ger.
Har nu köpt ny mat blev royal canin chihahua mat o den passar han :)

royal innerhåller ganska mycket spannmål…
joo-o men de endå bättre mat än den vi hadde innan han spyr int av denna i alla fall !!!
12 är RC bättre än det fodret ni gav innan vad gav ni då?
Ris, Majs, Köttmjöl (fågel), Vegetabiliskt proteinisolat[1], Hydrolyserade animaliska proteiner, Betfiber, Vegetabilisk fiber, Mineraler, Vegetabiliska oljor (soja och borago), Fiskolja, Frukto-oligosackarider, Natriumpolyfosfat, Taurin, DL-methionin, L-tyrosin, Hydrolyserade skaldjur (källa för glukosamin), Extrakt från grönt the och druva (rikt på polyfenoler), L-karnitin, Tagetesextrakt (rikt på lutein), Hydrolyserat brosk (källa för kondroitin)
Det här är inget jag skulle ge min hund. Vilken hund skulle i det vilda äta ris, majs, grönt te och druva? Man betalar för så mycket SKIT, rent ut sagt, när man köper RC. Men om din hund mår bäst av att äta just det fodret så varför inte.
Vindruvor o russin är farligt för hundar att få i sig, det skadar njurarna o akn leda till dödsfall.
Mekanismen är inte känd, men njurskador får de!
vi gav robur innan och han börja o spy av det o fick inge underhuds fett .. vad jag vet så är ingen hund mat perfekt man får ta den som passar din hund alla mat har brister .. en mat passar åt en medans en annan ti en annan hund .. jag har köpt nu denna o den funkar bra på min hund ni andra kan sen ge era hundar den mat ni anser e bra ..
#14 Undrar vad "fågel" innebär mer specifiserat:P

Oftast är proteinet kyckling har jag hört. Det är billigast.
Kyckling är väl en slags fågel? 
>>>Malum domesticum<<<
#17 Det är det jag menar, det KAN vara kyckling, men det kan även vara kalkon, anka, gås….osv:P det borde väl inte vara så svårt för dom att skriva ut vad det är för djurslag i fodret.
Helt rätt zoolatri! Den som skriver ut från vilket djur köttet eller fettet kommer ifrån har inget att dölja. Råvaror som är anonyma är av lägre kvalitet och kan vara av vad som helst. Om man betalar så mycket för ett foder som för RC så tycker jag att man bör få veta vad det är man stoppar i hunden. Det finns betydligt billigare foder om man tycker det är OK med anonyma råvaror.